Mammacile
Mammacile
Da har jeg vært på en av mine siste svangerskapskontroller hos legen. Var mest spent på om snuppa fremdeles ligger på skrå (som hun har gjort i 12 uker nå). Legen mente hun kunne se på hele magen at babyen ligger skrått, men ble usikker da hun syntes hun kunne kjenne hodet nede ved symfysen. Kjente jeg hadde et lite håp ettersom vesla har romstert fælt i natt og i morges, kaanskje hun har funnet rett vei selv? Måtte ha inn en annen lege som kjente etter ved symfysen, og sa "her er det i vertfall ikke noe hode!" De klemte og styrte så fælt på magen at jeg synes synd på stakkars lille, og ikke minst gjorde det veldig vondt når de klemte og "lette" etter hodet når jeg har bekkenløsning framme ved symfysen....
Så da ble jeg henvist for ultralyd for å stadfeste leie, og for en eventuell ytre vending på fødepoliklinikken på fredag. Går vannet før det, må jeg legge meg flatt og ringe ambulansen. Kjenner dette ble i overkant spennende på tampen av svangerskapet Må ha med fødebagen på fredag, ettersom vending kan føre til at en går spontanfødsel, eller dersom barnet viser tegn på stress så kan det bli keisersnitt...
Andre som har erfaring ved ytre vending her inne, eller som har babyer på tvers/skrå? Er førstegangsfødende, så tilhører visst de 0,4 % som ikke har et barn i hode eller seteleie
Så da ble jeg henvist for ultralyd for å stadfeste leie, og for en eventuell ytre vending på fødepoliklinikken på fredag. Går vannet før det, må jeg legge meg flatt og ringe ambulansen. Kjenner dette ble i overkant spennende på tampen av svangerskapet Må ha med fødebagen på fredag, ettersom vending kan føre til at en går spontanfødsel, eller dersom barnet viser tegn på stress så kan det bli keisersnitt...
Andre som har erfaring ved ytre vending her inne, eller som har babyer på tvers/skrå? Er førstegangsfødende, så tilhører visst de 0,4 % som ikke har et barn i hode eller seteleie