Skostørrelse

snuppa må ha 25 nå. har 24 i vinterskoa som fortsatt er romslige, men har kjøpt 2 nye skopar nå til våren og måtte ha 25.
ser store ut og virker store, men etter å ha målt foten nøye hjemme og hos skobutikk må hun altså ha 25. syns det er viktig at foreldre kjøper sko i stor nok str til barna sine, så alle sammen: sjekk skikkelig. tegn av foten på et ark eller mål den i butikk og se hvor lang den er.. ofte større en noen tror emoticon

*Babytutta* skrev:
snuppa må ha 25 nå. har 24 i vinterskoa som fortsatt er romslige, men har kjøpt 2 nye skopar nå til våren og måtte ha 25.
ser store ut og virker store, men etter å ha målt foten nøye hjemme og hos skobutikk må hun altså ha 25. syns det er viktig at foreldre kjøper sko i stor nok str til barna sine, så alle sammen: sjekk skikkelig. tegn av foten på et ark eller mål den i butikk og se hvor lang den er.. ofte større en noen tror emoticon

Enig!
Vi måler alltid foten hans på innersålen og de fleste sko har nå en strek som viser hvor mye barnet bør ha å gå på, det er jo veldig greit =) 

Fru H skrev:
*Babytutta* skrev:

Enig!

Vi måler alltid foten hans på innersålen og de fleste sko har nå en strek som viser hvor mye barnet bør ha å gå på, det er jo veldig greit =) 

Jeg skrev at frøkna bruker 23, men foten er 23, dermed bør hun ha 24/25! Så bomma litt på årets første vårsko- passer nå - men vokser hun plutselig blir de trange..!

Mellom 23 og 25.. Kommer an på hvilket merke og hvilken sko det er! Varierer utrolig mye...
Vanskelig å kjøpe sko uten å prøve først.....

Her i huset synes jeg ikke jeg gjør annet enn å kjøpe nye sko.. kjøpte sko i høst i 28, vintersko i 29. Vinterskoa ble for små etter jul engang, så da ble det nye i str. 30 emoticon Men ser at nå som han ikke bruker tykke sokker, så passer han fortsatt 29 evt. en liten 30.. enn så lenge...  

Back
Topp