Skostørrelse barn

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Hvilken størrelse brukte barna deres i de forskjellige alderene?
Jeg var så heldig å vinne barnevaderen her i april, men aner ikke hvilken str jeg skal velge :p

Jeg tenker det kan være greit for høstbruk, og i oktober 2016 vil vel mini være 15 mnd. Minste str de har er 20/21:)

Last edited:
Det finnes dessverre ingen fasit når det kommer til skostørrelse og alder. Barn vokser helt forskjellig i beina. Har jobbet i skobutikk nå i 10 år og får til en stadighet det spørsmålet, men det finnes ikke en oversikt slik som i klesbutikkene. :/

De er nok like variable i føttene som oss voksne. Her lo legen av de store føttene hennes på barsel. Hun er nå 8 år og bruker 35 som regel, mens datteren til ei kollega er året eldre og bruker 32.

Signerer de andre. Helt forskjellig når det kommer til skostr og fotlengde.
Min feks er 2år og 7mnd og bruker nå 27. Som de flerste steder sier at det er for 4 åringer. Vi har visst store føtter i familien.

Signerer de andre. Helt forskjellig når det kommer til skostr og fotlengde.
Min feks er 2år og 7mnd og bruker nå 27. Som de flerste steder sier at det er for 4 åringer. Vi har visst store føtter i familien.
Mens min 5,5 åring bruker 29. Storebroren på 9 år bruker 39-40.

Str 18-19 er vel første sko str som 1 åring?

Virker som det er store variasjoner ja. Fant en oversikt på barnas hus, men syntes det så smått ut iforhold til det som blir nevnt her.
Men om jeg bestiller str 22/23, med tanke på at det gjerne er litt vått i november og desember og. Tror dere det blir altfor galt? Eller bør jeg ta 20/21?
Skal ikke være lett:p hehe

Fant noe inne på nettsidene til barnevaderen. Der står visst 20/21 og 22/23 på alder 1-2 år:p hehe

Vi kjøpte første sko da han var 11mnd i str 21:) så gikk det vel opp en str ca hver 3-4mnd! Nå er han 2 år og 3mnd, og bruker 25-26:)

Gutter er ofte litt større i beina enn jenter!

Får håpe de passer når dere trenger buksen, for de virker supre;) hvis de ikke passer så får du sikkert solgt den videre:)

om du tar 22723 og det blir litt stort , kan du jo bare putte ekstra såle og ta på ullsokk.

om du tar 22723 og det blir litt stort , kan du jo bare putte ekstra såle og ta på ullsokk.

Det går jo an. Også kan det jo hende den passer på våren også. Slik det har vært nå, så har det ihvertfall vært ganske vått her i vår:)

De er nok like variable i føttene som oss voksne. Her lo legen av de store føttene hennes på barsel. Hun er nå 8 år og bruker 35 som regel, mens datteren til ei kollega er året eldre og bruker 32.

Hoho, jeg bruker 35 og 36 :p da har hun store føtter ja :p

Ja hun har litt store føtter, og med de rette skoa så ser man skoa før ungen liksom :P

Hahaha, kjenner meg igjen, jeg måtte bruke str 39-40 da jeg var yngre, fordi jeg hadde så brede føtter pga en bruskkul, for at den ikke skulle bli verre måtte jeg ha aaaalt for store sko og skøyter :p skoene kom jo 1 minutt før jeg gjorde :p ble mye bedre etter jeg begynte å operere bort kulene, og kunne bruke vanlig størrelse. Synes store føtter er så sjarmerende på barn :) samme med store ører, øyne, hender osv. De vokser det jo ikapp senere!

Hahaha, kjenner meg igjen, jeg måtte bruke str 39-40 da jeg var yngre, fordi jeg hadde så brede føtter pga en bruskkul, for at den ikke skulle bli verre måtte jeg ha aaaalt for store sko og skøyter :p skoene kom jo 1 minutt før jeg gjorde :p ble mye bedre etter jeg begynte å operere bort kulene, og kunne bruke vanlig størrelse. Synes store føtter er så sjarmerende på barn :) samme med store ører, øyne, hender osv. De vokser det jo ikapp senere!

Det er jo godt du har fått fikset på det nå da,det er jo ikke noe særlig å gå med for store sko.
Hun plages heldigvis ikke av de store føttene sine og ønsker seg str 53 i sko :P jaja det kommer vel en tid der hun skjønner at sååå store bein er litt upraktisk og hvertfall som jente :P

Fyrste skoa vi kjøpte til snuppa, som ho faktisk "brukte" var str 22. Då var ho 15 mnd. Før det hadde ho jo sko, men gikk lite ute.

Fant noe inne på nettsidene til barnevaderen. Der står visst 20/21 og 22/23 på alder 1-2 år:p hehe
Jeg hadde gått for 22/23. Gutten vår brukte ca 22 da han var 15 mnd :) Men som alle sier så er det veldig individuelt, så er umulig å si hvordan det blir for ditt barn. Er ikke sikkert barnet ditt går enda eller, og da blir det jo på en måte bedre med krabbevader, men sånt er jo helt umulig å vite..

Back
Topp