Skoliose

Ønsker<3

Elsker forumet
noen som har det? Fikk det påvist i voksen alder. Hadde 13 grader når det ble påvist for 4 år siden. Har hatt mye vondt i rygg,nakke,bekken og stråling i en fot siste året. Var til ny rønken nå, og skjevheten hadde økt til 20 grader. Er dette grunnen til mine brennende smerter skal tro? Hva bør jeg gjøre? Har gått til fysio uten at det har hjulpet noe serlog..,

jeg har det. fikk det påvist da jeg var 13-14 år, ble behandlet med plast- og gips-kosett. grusom tid..

ikke så mye skjevhet, ikke nok til å få spesialsko/innleggsåle.

brennende følelse i hofter, rygg og nakke, må jeg bare leve med. men MÅ trene. holder jeh opp en periode, 1-2 uker, blir det myye verre, så må trene for å holde det i sjakk.

Aldrig vært sjekket nærmere , men har ifølge en lege skjev rygg , bruker oppbygde sko pga forskjellig ben lengde, plager med skulder smerter , får lett smerter i hoftene hvis jeg går mye uten sko ....

Men hav trener dere da? Oplegg ifra fysio eller?
Har sittet i bil nå i maaange timer og fy hvor vondt det gjør,,,

Men hav trener dere da? Oplegg ifra fysio eller?
Har sittet i bil nå i maaange timer og fy hvor vondt det gjør,,,

fysio, manuelterapi, kiropraktor you name it..har aldri klart å hjelpe meg. så jeg trener hjemme selv (styrke, litt hver dag), trener basisball raw, og jeg jogger

Jeg har en Skoliose på 37 grader. Ble oppdaget da jeg var ungdom men her gikk aldri med korsett. Jeg har funnet ut at en sterk kjernemusklatur hjelper veldig! Jeg fikk mye mindre smerter etter at jeg lærte meg pilates. Gikk på det to ganger i uka pluss trente kondisjon i tillegg.

Ellers så trener jeg mye store styrkeøvelser som knebøy, markløft og roing. Lange løpeturer er bare å glemme for min del, men intervalltrening fungerer greit. Aerobic og step fungerer også bra for meg! Nå har jeg tatt ks for to måneder siden og kan ikke kjøre et vanlig treningsopplegg og det kjenner jeg veldig godt i ryggen og i bekkenet. Ellers så har jeg vært til kiropraktor noen ganger for å løse opp, men for meg er det ingen annen langvarig løsning enn å være sterk og flink til å tøye etter trening.

Okei! Ok å lese om andre i samme situasjon. Rekner med det er der mine smerter kommer ifra. Så da er det egentli trening som er løsningen d a mest sannsynli :)

Okei! Ok å lese om andre i samme situasjon. Rekner med det er der mine smerter kommer ifra. Så da er det egentli trening som er løsningen d a mest sannsynli :)

Om du søker på scoliosis treatment på YouTube kommer det opp endel filmer med øvelser du kan gjøre for å lindre smerte og klare hverdagen bedre. :-)

Back
Topp