Skoleuniform?? For eller mot?

Ikke i bruk

Forumet er livet
– Skolen skal være en læringsarena, ikke en catwalk, sier førstekandidat for Oslo Sp Aisha Naz Bhatti.
Hun ønsker å teste ut skoleuniform i Osloskolene.

En god idè?
Kjør debatt :)

Vi må gå i dybden og jobbe mer mot mobbingen. En uniform vil kanskje fjerne kjøpepresset i en grad - ikke mobbingen. Derfor, sleng gjerne på unga uniform men ikke tro det blir bra for det!

Så lenge man får dekket utgifter til uniform, så ser jeg egentlig ingenting galt i det nei.
Tror ikke det vil fjerne all mobbing, jeg vet for mye om mobbing til det. Ble selv mobbet, først for tennene mine, og så for hvor fattige vi var (som man blant annet lett kunne se på klærne våre). Nå er det jo ikke bare mobbing dette handler om, men også et ganske sykt nivå av kjøpspress. Klær og ting = status. Så kanskje uniform kan tone ned en del, jeg vet ikke?

Så jeg går ikke først i toget og roper ja til uniform, men jeg protesterer ikke heller.

For. Men min mann er britisk så jeg er mer vant til tanken på uniform i skolen.

Start testing av uniform, da blir kanskje klespresset borte hvertfall så går det ann å fortsette med mobbekampen videre derfra..

Tror skoleuniform hvertfall kan fjerne mye klespress.
Er for å teste skoleuniform, før man tar en endelig avgjørelse. Inntil det er skikkelig testet,vil jeg ikke ta et standpunkt. Det finnes ikke nok norsk forskningsmateriell om emnet enda.

Støtter heller fjerning av mobiltelefonbruk fra skoledagen! :)

For!

Tror skoleuniform hvertfall kan fjerne mye klespress.

Jeg ble ikke mobbet, men jeg husker stresset med klær. Jeg gikk alltid i det jeg selv ville bruke, men uniform hadde vært så mye enklere. Et problem mindre.

Min mann har jo brukt uniform på skolen. De fikk også opplæring i hvordan uniformen skulle stelles, så her i huset er det mannen som stryker klær. Det er ikke så dumt det. De får noe å ta ansvar for, og lærer en liten huslig evne.

Jeg syns skoleuniformer burde innføres. Jeg tror det ville blitt mindre kjøpepress, og i tillegg gitt mobbere en ting mindre å mobbe for.. :)

Ja, jeg tror man kan redusere mobbing og lette trykket litt for familier som sliter. En del har vanvittig mye penger, og deretter med klær. Andre har så de klarer seg, og det kan føles ganske kjipt altså :(

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja til skoleuniform

Ja til skoleuniform.
Og enig med hun som sa ja til mobilforbud i skolen.

Jeg er for, men imot at jenter eventuelt gå i skjørt blant annet :) I England for eksempel har de gjerne et utvalg av klær de kan ha på seg innenfor visse regler.

Både og, kommer helt an på uniformen og ser ikke for meg at det fjerner mobbing. Hadde jeg skulle hatt på uniform på skolen, så ville jeg blitt mobbet, for jeg var kraftig og alle andre var tynne. Så regner med jeg ville sett rar ut i uniform. Grunnen til at jeg bare klarte være med i korpset i ett år også, jeg så ut som en stappet pølse i uniformen, mens alle andre så flotte og stilige ut.

Back
Topp