Skolesekk til 2.klassing

Her fikk 1.klassingen ny sekk i høst. Den oransje passet ikke ryggen hans.
Han fikk troll sin 22 liters sekk, og den kan han nok fint bruke i 2.klasse og

Den må pakkes bort ja. :) Skolen vil at kun 1. klassingene bruker den, så trafikanter og andre som ferdes rundt dem tydelig ser at dette er en 1. klassing. Gutten min vil uansett ikke bruke den mer, nå er den blitt for barnslig nemlig. :p;)
Skolen kan vel ikke bestemme det? Eg tenke at det er like viktig å synes i trafikken for en 2 klassing som 1 klassing.

Forstår liksom ikke at det er så stor sak hva sekk dem har, så lenge den er tilpasset til det den skal brukes til så er vel alt greit. Her får datteren min fint bruke samme sekk til den blir for liten.

Skolen kan vel ikke bestemme det? Eg tenke at det er like viktig å synes i trafikken for en 2 klassing som 1 klassing.

Forstår liksom ikke at det er så stor sak hva sekk dem har, så lenge den er tilpasset til det den skal brukes til så er vel alt greit. Her får datteren min fint bruke samme sekk til den blir for liten.
Nei i utgangspunktet er jeg enig med deg. Dette bruk og kast samfunnet er ikke ok.

Men hva hvis hun kommer hjem og sier hun blir ertet av de andre i klassen fordi hun fortsatt bruker den oransje sekken?

Nei i utgangspunktet er jeg enig med deg. Dette bruk og kast samfunnet er ikke ok.

Men hva hvis hun kommer hjem og sier hun blir ertet av de andre i klassen fordi hun fortsatt bruker den oransje sekken?
Jeg vet om flere skoler hvor foreldrene har blitt enige om at sekkene skal brukes lenger.
Selv hadde jeg nok ikke gått med på den regelen, for vet flere sier at sekkene ikke sitter godt på

Vi blir ikke pålagt å bytte sekk etter 1. klasse nei, men det ligger liksom litt i kortene siden det er 1.klassesekken. ;)
Hørte nå om noen her i nærheten som har begynt å samle inn de brukte sekkene og sender dem til Gambia (?). Supert at fullt brukbare sekker får et videre liv i hvert fall! :)

Jeg vet om flere skoler hvor foreldrene har blitt enige om at sekkene skal brukes lenger.
Selv hadde jeg nok ikke gått med på den regelen, for vet flere sier at sekkene ikke sitter godt på
Her måtte vi kjøpe ny sekk i oktober eller noe.
Skulderstroppene gnagde seg inn i nakken hans og var ikke god å ha på. Han klagde fælt.

Så da kjøpte vi ny, skal jo være godt å ha på når de er på tur og sånn.

Her må min datter lære seg at man kommer til å treffe på folk her i verden der de vil si noe stygt om deg eller ting man går i og når det skjer så skal man ta hode høyt opp å si hva så? Vi alle er ulike og vi liker alle ulike ting det er det som gjør oss spesiele ;-)

Vi blir ikke pålagt å bytte sekk etter 1. klasse nei, men det ligger liksom litt i kortene siden det er 1.klassesekken. ;)
Hørte nå om noen her i nærheten som har begynt å samle inn de brukte sekkene og sender dem til Gambia (?). Supert at fullt brukbare sekker får et videre liv i hvert fall! :)
Hvorfor sier det seg selv? Eg må ha dette inn med teskje for eg forstår det rett og slett ikke med mindre sekken har blitt for liten eller ødelagt.

Hvorfor sier det seg selv? Eg må ha dette inn med teskje for eg forstår det rett og slett ikke med mindre sekken har blitt for liten eller ødelagt.

Den sekken blir også for liten i 2 klasse, vi hadde ikke hatt sjans til å få plass til alle bøkene og mat i den sekken nå.
Så er det jo litt spesielt å få lov til å få ny sekk :)

Jeg synes det er ok at 2 klassinger får ny sekk...selv om det ikke er regler på at 1 klasses sekken skal brukes kun i 1, så har ikke jeg sett noen på vår skole som bruker den selv om de er begynt i 2 klasse. Selv om man skal lære barna at man er forskjellige og at en ikke kan få alt hva andre får, så er det vel enkelte ting man ikke trenger lage uro blant barna mer.
Selv om det er små barn så starter mobbing før det....og bare det at en 2 klassing går i en 1 klasse sekk kan være med på å skape kommentarer som kan være ekkelt for den 2 klassingen.
Det er liksom forskjell på det og hive seg på motebølgen...man vil vel sine barns beste alle sammen.
Når det er sakt så er beckmann sine sekker av en helt annen kvalitet....sånn at den er romsligere og bedre å ha på ryggen. 2 klassingene går som regel lengere på tur osv og da vil det være behov for bedre kvalitet på sekken.

Hos oss får ikke 1. klassingene sekk, så her har vi kjøpt sekk. Jeg satser på at Beckman-sekken eldste fikk til 1. klassen er stor nok også nå i 3. klassen. Vi har vært godt fornøyd med den.

Vi titta litt på de nye sekkene til Beckman til kommende 1. klassing, men han var ikke sånn supergira, så da jeg kom over en modell fra 2014 til 70% som tiltalte han (og meg...) så slo vi til.

Back
Topp