Skoleplass og permisjon

MOR TIL SNART TRE

Flørter med forumet
Hei

Jeg hat hatt et år med permisjon. Planen var p starte andre året litt i studiet, men det er slik at jg ennå ikle har fått svar om studieplass. Jeg hat flere ganger sendt Mail og ringt. Har bare blitt henvist til mange forskjellige mennesker. Når jeg først fant den rette personen får jeg beskjed om at han er på ferie. Hvordan har dere som har tatt permisjon mitt i studiet gått tilbake? Hvordan gikk dere frem og hvor fort fikk dere svar? Noen som har opplevd å miste plassen sin??

Hei

Jeg hat hatt et år med permisjon. Planen var p starte andre året litt i studiet, men det er slik at jg ennå ikle har fått svar om studieplass. Jeg hat flere ganger sendt Mail og ringt. Har bare blitt henvist til mange forskjellige mennesker. Når jeg først fant den rette personen får jeg beskjed om at han er på ferie. Hvordan har dere som har tatt permisjon mitt i studiet gått tilbake? Hvordan gikk dere frem og hvor fort fikk dere svar? Noen som har opplevd å miste plassen sin??

Har du tatt permisjon etter boken (søknad, ikke bare hoppet av) så skal du etter regelen ha rett på å få tilbake plassen din etter endt permisjon, slik jeg har forstått det.. Er i hvert fall slik hos UiB :)

Jeg ville bare ringt og mast, kanskje direkte til fakultetet ditt?

Lykke til :) Hva skal du studere forresten?

Har du tatt permisjon etter boken (søknad, ikke bare hoppet av) så skal du etter regelen ha rett på å få tilbake plassen din etter endt permisjon, slik jeg har forstått det.. Er i hvert fall slik hos UiB :)

Jeg ville bare ringt og mast, kanskje direkte til fakultetet ditt?

Lykke til :) Hva skal du studere forresten?

Takk:)

Jeg søkte og fikk innvilget et år permisjon. Hadde nylig lest på nettsiden til Hioa at man må si i fra 15. april om man vil start igjen. Jeg trodde jeg automatisk skulle få komme tilbake. Få høre med den imorgen. Det er da min studie leder kommer tilbake fra ferie.

Studere bygginginør. Håper det jeg får starte igjen

Takk:)

Jeg søkte og fikk innvilget et år permisjon. Hadde nylig lest på nettsiden til Hioa at man må si i fra 15. april om man vil start igjen. Jeg trodde jeg automatisk skulle få komme tilbake. Få høre med den imorgen. Det er da min studie leder kommer tilbake fra ferie.

Studere bygginginør. Håper det jeg får starte igjen

Åja. Hm.. Da vet jeg ikke. Her søker man bare om når man vil ha permisjon også begynner du rett på etter permisjonen er ferdig. For eksempel kan du få innvilget permisjon høst og vår 2015, så da starter du automatisk igjen høsten 2016 ;)

Jeg startet et toårig studie i 2013, hadde permisjon 2014/2015. Ga beskjed til kullansvarlig i mars om at jeg kom tilbake som forventet, og skal da starte nå i høst igjen :)
Hadde ingen spesiell frist å si fra til egentlig, men de ville gjerne ha beskjed i løpet våren mtp oppsett av valgfag osv

Jeg sendte mail til skolen om at jeg skulle begynne som planlagt, og det var helt i orden.. :) gått på hioa også, samme der, send en melding om at du vil benytte deg av plassen din der :)

Back
Topp