Skolebarn, mobil/ smartklokke?

Tusen takk for mange svar [emoji846]

Vi bor en liten plass hvor «alle kjenner alle og ingenting skjer», så hacking og sånt er jeg ikke særlig redd for. Blir heller ikke aktuelt med tlf/klokke til 4000+.
Ser ulempen med tlf kan være at barna glemmer å ha den for hånden, mens en klokke har de jo PÅ hånden. Men kan de ha slike klokker på skolen?
Jeg har eldste i venneflokken så aner ikke hva som er vanlig her jeg bor, men skulle kanskje tatt en prat med andre foreldre til våre kommende skolebarn. Tydelig at det forskjeller ulike plasser i landet.
Her på skolen får de bruke sånne klokker.

De får ha med mobil, men den skal ligge avslått i sekken.

Storebror tør ikke, siden han ble frastjålet en hel perm med fotballkort da han gikk i 1.klasse.

Her på skolen får de bruke sånne klokker.

De får ha med mobil, men den skal ligge avslått i sekken.

Storebror tør ikke, siden han ble frastjålet en hel perm med fotballkort da han gikk i 1.klasse.
Her har de et låst skap i klasserommet hvor de legger mobiltelefoner og eventuelle verdisaker mens de er på skolen.

Vi hafdde smartklokke til 8åringen fra 1kl. Det ble bare forstyrrende på skolen og det er noe ordentlig søppel. Blir jo tom for strøm med en gang selv om man har slått av GPS. Hun fikk derfor telefon når hun begynte i 2 kl. Mye bedre, får tak i ungen om jeg trenger og hun får tringt meg om det er noe dersom hun går hjem fra SFO el liknende. 5åringen får ikke smartklokke først men går rett på telefon når han skal gå hjem fra skolen selv :)

Her har de et låst skap i klasserommet hvor de legger mobiltelefoner og eventuelle verdisaker mens de er på skolen.
Ja det var lurt!
Hvor stor er skolen deres?

Dette er byens største barneskole, med 420 elever tror jeg det er.

Og med flere lærere og assistenter innom så er det sikkert ikke lett å ha et sånt skap ser jeg for meg.. De voksne vil ikke klare å ha oversikt over hvilke barn som har hva i hvilket skap...

Tusen takk for mange svar [emoji846]

Vi bor en liten plass hvor «alle kjenner alle og ingenting skjer», så hacking og sånt er jeg ikke særlig redd for. Blir heller ikke aktuelt med tlf/klokke til 4000+.
Ser ulempen med tlf kan være at barna glemmer å ha den for hånden, mens en klokke har de jo PÅ hånden. Men kan de ha slike klokker på skolen?
Jeg har eldste i venneflokken så aner ikke hva som er vanlig her jeg bor, men skulle kanskje tatt en prat med andre foreldre til våre kommende skolebarn. Tydelig at det forskjeller ulike plasser i landet.
Her får de som sagt ikke lov

Ja det var lurt!

Og med flere lærere og assistenter innom så er det sikkert ikke lett å ha et sånt skap ser jeg for meg.. De voksne vil ikke klare å ha oversikt over hvilke barn som har hva i hvilket skap...

De har samme opplegg her på skolen, lærer har ett skap de låser inn forstyrrende «verdisaker». Det er en skole på 350 elever tror jeg rektor sa her om dagen.
Kanskje høre hvordan de gjør dette på foreldremøte? En stor fordel å låse inn sånt :)

Ja det var lurt!

Her er vi 500barn men det funker dupert med skap i klasserommet. Elevene strater og slutter der så telefonen låses inn på morgenen og låses ut ved skoleslutt[emoji106]

Back
Topp