skole

spirelire

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
Er det mange som studerer ppå fulltid her?

Jeg synes det er utrolig hardt... Går påbygning og vi har gjerne 3 prøver i uken...[:'(]
litt lyst til å bare begynne å jobbe, men da blir det til at jeg angrer, men tror ikke jeg kommer til å anbefale å gå påbygning til en nybakt mor for å si det sånn!!!

ORIGINAL: mamsemoms

Ja, jeg er masterstudent [:)] Men har permisjon enda da.. Blir spennende å se hvordan det blir når jeg skal tilbake.

jeg også.. jeg kjenner jeg gruer meg litt til å begynne igjen.. har vært så deilig å være hjemme og ikke tenke på å lese..

oi, det er jo slitsomt med påbygning uten baby tilogmed! Men det kommer du nok til å klare bare godt [:)]

jeg studerer bachelor i sosialt arbeid, skal bli sosionom :) Gleder meg så sykt mye til å begynne å studere igjen [:D][:D][:D]

ORIGINAL: løven87

Ja, jeg er masterstudent [:)] Men har permisjon enda da.. Blir spennende å se hvordan det blir når jeg skal tilbake.

jeg også.. jeg kjenner jeg gruer meg litt til å begynne igjen.. har vært så deilig å være hjemme og ikke tenke på å lese..

Jeg er skikkelig sjalu på dere... Fy fader så innmari kjipt.. sitter å leser absolutt HELE tiden, og med en gang vi har hatt prøve eller innlevering i faget, så får vi jammen meg en ny oppgave eller beskjed om ny prøve... ikke 1 dag uten bekymringer.

Også er det så utrolig tørre fag. Matte, 10 timer norsk, historie osv.. Æsj! Godt å få klaget litt da[8D][:D]

ORIGINAL: Kihne

oi, det er jo slitsomt med påbygning uten baby tilogmed! Men det kommer du nok til å klare bare godt [:)]

jeg studerer bachelor i sosialt arbeid, skal bli sosionom :) Gleder meg så sykt mye til å begynne å studere igjen [:D][:D][:D]

Ja, det er bare kjedelig å ta påbygg[8D]
Høres ut som du har funnet noe veldig spennede å studere[:)] Sosionom kunne jeg godt tenkt meg også! Men må man ikke ha veldig høyt snitt for å komme inn? Jeg har lyst til det, barnevernspedagog eller (av alle ting) kjøreskolelærer.. hehe[;)]

Takk for gode ord, det trengs!

ORIGINAL: spirelire

Jeg er skikkelig sjalu på dere... Fy fader så innmari kjipt.. sitter å leser absolutt HELE tiden, og med en gang vi har hatt prøve eller innlevering i faget, så får vi jammen meg en ny oppgave eller beskjed om ny prøve... ikke 1 dag uten bekymringer.

Også er det så utrolig tørre fag. Matte, 10 timer norsk, historie osv.. Æsj! Godt å få klaget litt da[8D][:D]

Hvorfor tar du ikke fagene som privatist egentlig?

Back to the question...

Jeg går på UiO, tar en bachelor, men skal ikke gi meg før jeg har en master. Ledelse og økonomi innen helse, men blir nok en master i samfunnsøkonomi. Skal skrive en 4000 ords oppgave til imorgen om budsjettdisiplinen i spesialisthelsetjenesten (sykehusene)... Hurray! Det går fordi jeg har en snill unge, en samboer og mamma som hjelper noe til og er driiitgod på å gjøre ting i siste liten *flir*

ORIGINAL: Hybelkaninen

Hvorfor tar du ikke fagene som privatist egentlig?

Back to the question...

Jeg går på UiO, tar en bachelor, men skal ikke gi meg før jeg har en master. Ledelse og økonomi innen helse, men blir nok en master i samfunnsøkonomi. Skal skrive en 4000 ords oppgave til imorgen om budsjettdisiplinen i spesialisthelsetjenesten (sykehusene)... Hurray! Det går fordi jeg har en snill unge, en samboer og mamma som hjelper noe til og er driiitgod på å gjøre ting i siste liten *flir*

Nei, vettu... det hadde jeg nok ikke klart, da ville ikke karakterene blitt slik som jeg ønsket... Er nok derfor det er sååå hardt også[:)]
Hehe.. så bra det er flere som bruker skippertak metoden[:D] Jeg har funnet ut at det ikke fungerer (smart[8D]) da ville det ikke gått an å henge med.. blir nok enklere når man kan studere noe som man engasjerer seg i[:)]

Nei, vettu... det hadde jeg nok ikke klart, da ville ikke karakterene blitt slik som jeg ønsket... Er nok derfor det er sååå hardt også[:)]
Hehe.. så bra det er flere som bruker skippertak metoden[:D] Jeg har funnet ut at det ikke fungerer (smart[8D]) da ville det ikke gått an å henge med.. blir nok enklere når man kan studere noe som man engasjerer seg i[:)]

Jeg forstår realfagene, men slik som norsk, historie, religion osv burde vel gå greit? Synes du skriver bra jeg! Er jo mange fag som kun er muntlige, så slipper du prøver og innleveringer, nå må du jo opp i eksamen uansett.

Jeg likte privatisteksamener mye bedre enn skoleordningen, fikk ihvertfall bedre karakterer enn om jeg hadde tatt de via videregående (sluttet halvveis ut i 3. grunnet sykdom, men tok alle fagene for 3. klasse+ noen til som privatist samme året) :)

Skippertak er slitsomt, både fysisk og psykisk! Blir nok å sitte til rundt 4 i natt og jobbe, mens man løper på do i tide og utide... Nervøs mage much? [8D] Angrer like mye hver gang at jeg ikke begynner tidligere! [;)]

Bare se fremover og tenk at du snart er ferdig! Hva er målet? Noe spesielt du skal ta videre? [:)]

ORIGINAL: Kihne

Ja, det er bare kjedelig å ta påbygg[8D]
Høres ut som du har funnet noe veldig spennede å studere[:)] Sosionom kunne jeg godt tenkt meg også! Men må man ikke ha veldig høyt snitt for å komme inn? Jeg har lyst til det, barnevernspedagog eller (av alle ting) kjøreskolelærer.. hehe[;)]

Takk for gode ord, det trengs!

ja, syns det er veldig interesant, lærer masse nyttig og spennende [:)]
Hm, jeg hadde ikke verdens høyseste snitt for å være helt ærlig.. siste året da jeg studerte påbygning tok knekken på karakterene, var så lei av skolen da [8D] så tror snittet mitt var på 3,75 [X(]  Men anbefaler det studiet veldig, jeg stortrives ihvertfall [:)]
hehe, det var ett stort hopp fra sosionom, barnevernspedagog til kjøreskolelærer [8D]

Men masse lykke til med påbygningen! Bare tenk på hvor godt det blir når du kan begynne å studere noe du er interesert i [:D][:D]

Jeg studerer deltid, men arbeidsmengden er jo omtrent den samme, bare at jeg ikke er på forelesninger hver dag, ergo, må lese det meste selv... Det er travelt, og jeg savner litt selvdisiplinen jeg hadde før jeg fikk barn, men den kommer vel ramlende ned snart, nå som det nærmer seg eksamen [&:]

Back
Topp