Skole og graviditet

Vero90

Flørter med forumet
Hei :) Er det noen som er i samme situasjon?
Jeg går siste året på sykepleierutdanningen, men siden termin er i april får jeg ikke fullført. Hvis ikke det er mulig å skrive bachelor oppgaven etter jeg har født.
Har dere sagt fra til skolen? Hvem kan man forholde seg til, da man har så mange lærere. Trodde det kanskje var rådgivere på skolen eller no?
Jeg vet jo ikke om jeg er frisk nok til å gå på skolen hele veien eller ikke og hvordan er det med permisjon og begynne igjen etter barnet er født. Er også usikker på hvordan praksis på sykehuset går:/

Altså jeg har mange spørsmål:p Lurer på om de er noen som har gått igjennom dette før:)

Jeg studerte ikke sykepleier da, men jeg fullførte studiet tross aprilbaby. Siden mamman må ha de 6 første ukene etter fødsel innebar det mye arbeid og jeg måtte ha med baby på eksamen, haha. Det gikk fint, men det er noe av det tyngste jeg har gjort. Sikkert lurt å snakke med universitetet som du sier, så dere kan tilrettelegge eller planlegge om det lar seg gjennomføre. Hvis dere har mye obligatorisk osv.! Lykke til☺️

Jeg går på nettstudium, og må fullføre til våren, ellers må jeg vente 2 år...

Har heldigvis ikke så mye obligatorisk, men tenker at det må ordnes at jeg kan ha med baby på eksamen. Dvs mannen passer baby i lokalet mens jeg kan ta ammepauser..

Jeg tenker at jeg tar kontakt med dem allerede i januar (foreleseren min vet allerede at jeg er gravid. Måtte ha en dags utsettelse på innlevering av en obligatorisk oppgave pga veldig dårlig form). På den måten håper jeg at det kan tilrettelegges f.eks hvis jeg skal føde akkurat når vi egentlig skal ha hjemmeeksamen.. Enten få eksamen før etter etter fødsel. De har jo vært borti gravide studenter før, tenker jeg.

Jeg går på nettstudium, og må fullføre til våren, ellers må jeg vente 2 år...

Har heldigvis ikke så mye obligatorisk, men tenker at det må ordnes at jeg kan ha med baby på eksamen. Dvs mannen passer baby i lokalet mens jeg kan ta ammepauser..

Jeg tenker at jeg tar kontakt med dem allerede i januar (foreleseren min vet allerede at jeg er gravid. Måtte ha en dags utsettelse på innlevering av en obligatorisk oppgave pga veldig dårlig form). På den måten håper jeg at det kan tilrettelegges f.eks hvis jeg skal føde akkurat når vi egentlig skal ha hjemmeeksamen.. Enten få eksamen før etter etter fødsel. De har jo vært borti gravide studenter før, tenker jeg.
Jeg går også nettstudie. Hvorfor må du vente to år? :o

Fordi hvert delemne går annet hvert år. Skal jeg ta samme delemne igjen, så er det 4 semestre mellom.. Eller tre da...

går 4.året på lærerutdanninga, nettopp kommet tilbake etter forrige permisjon:p blir liksom aldri ferdig 8) har lyst å fullføre semesteret i juni, så får se hvordan vi gjør det. Skal ta kontakt med studieveilederen, samt fagansvarlige for å høre hvordan eller om de kan legge til rette for meg:) lurer også på om jeg skal starte rett på 5.året til høster og skrive masteren med baby eller om jeg tar nok et år permisjon:)

Student her også, på lærerutdanning 3. året. Så jeg er i bachelorbåten jeg også ;) Det er jo litt forskjellig fra studie til studie og fra universitet til høgskole med hvordan bachelor foregår. Og da tenker jeg på om en arbeider med den hele semesteret eller avgitt tidsperiode. Jeg skal heldigvis på informasjonsmøte om bachelor på fredag hvor vi også får vite emner vi kan skrive om, så da har jeg gode muligheter med å være asjur i arbeidet mitt :) ellers har jeg høye forventninger til å levere bachelor og gå opp til eksamen i mai med tanke på all energi og arbeid jeg ellers har lagt ned i semesteret. Jeg har heller ikke sagt ifra til noen lærere eller forelesere om graviditeten, tenker jeg tar det litt på sikt, ellers vet jeg at obligatoriske forelesninger hos oss går mot slutten i midten- slutten av april, så med tanke på at den foreløpige terminen er 18. April, håper jeg at det skal gå i orden :)

Student her også, på lærerutdanning 3. året. Så jeg er i bachelorbåten jeg også ;) Det er jo litt forskjellig fra studie til studie og fra universitet til høgskole med hvordan bachelor foregår. Og da tenker jeg på om en arbeider med den hele semesteret eller avgitt tidsperiode. Jeg skal heldigvis på informasjonsmøte om bachelor på fredag hvor vi også får vite emner vi kan skrive om, så da har jeg gode muligheter med å være asjur i arbeidet mitt :) ellers har jeg høye forventninger til å levere bachelor og gå opp til eksamen i mai med tanke på all energi og arbeid jeg ellers har lagt ned i semesteret. Jeg har heller ikke sagt ifra til noen lærere eller forelesere om graviditeten, tenker jeg tar det litt på sikt, ellers vet jeg at obligatoriske forelesninger hos oss går mot slutten i midten- slutten av april, så med tanke på at den foreløpige terminen er 18. April, håper jeg at det skal gå i orden :)
Det er litt av et puslespill som skal gå opp i opp:p Vi får ikke nærmere informasjon om bachelor før i januar, men går ann som du sier å være litt føre var og tenke på den. Jeg har praksis fra november til mars og dette er obligatorisk, så er veldig avhengig av å være i god form. Men tror hvis jeg får litt tilrettelegging kan det gå greit. Jeg har også veldig lyst til å bli ferdig nå, siden man har lagt så mye arbeid i det:) Jeg fant en lærer som hadde noe med permisjon og graviditet, så håper jeg blir klokere når jeg har snakket med henne:p

jeg går også på skole, 1. året på barnehagelærer! heldigvis ingenting avsluttende, men ettersom jeg studerer deltid håper jeg på å kunne fullføre førsteåret, og kanskje slipper permisjon 2.året!

Jeg går også siste året på sykepleien, tar alt bortsett fra praksisene for jeg måtte ut av den da jeg har hypermesis, men får tatt eksamen og bachelor så jeg kommer til å ta praksisen enten mens babyen er baby eller året etter :)

Jeg har snakket med lederne for sykepleierutdanningen som har ansvar for permisjoner og utsettelser.
Ring administrasjonen så er de nok veldig behjelpelige :-)

Jeg går også siste året på sykepleien, tar alt bortsett fra praksisene for jeg måtte ut av den da jeg har hypermesis, men får tatt eksamen og bachelor så jeg kommer til å ta praksisen enten mens babyen er baby eller året etter :)
off hypermesis er ikke morro:/ Så bra du fikk ordnet det med skolen da. Jeg fant ut hvem lærer som har med permisjon og sånt å gjøre, så har fått sendt henne mail. Får du tatt eksamen i emnet du har praksis? Altså at du tar den avsluttende eksamen på emnet selv om du ikke har tatt selve praksisen:p Jeg har nemlig en eksamen denne måneden også er det 2 praksiser frem til bachelor:)

Det er litt av et puslespill som skal gå opp i opp:p Vi får ikke nærmere informasjon om bachelor før i januar, men går ann som du sier å være litt føre var og tenke på den. Jeg har praksis fra november til mars og dette er obligatorisk, så er veldig avhengig av å være i god form. Men tror hvis jeg får litt tilrettelegging kan det gå greit. Jeg har også veldig lyst til å bli ferdig nå, siden man har lagt så mye arbeid i det:) Jeg fant en lærer som hadde noe med permisjon og graviditet, så håper jeg blir klokere når jeg har snakket med henne:p

Så kjedelig at dere ikke får vite noe før i januar da, for om en bare vet hvilke emner en kan velge i er det jo mulig å gjøre en del forarbeid før en går ordentlig i gang. Skal dere ha praksis fra november til mars?!?! Det var da passelig lenge og da! vi skal ha to uker nå i høst, og tre uker i vår, de to siste ukene i mars og første i april, IIIIIIK!! håper det går bra, for det forekommer vel ikke akkurat unntaksregler med fravær i praksis til tross for graviditet vil jeg tro. Å ta kontakt med en lærer som har med graviditet og permisjon å gjøre hørtes slett ikke dumt ut. Jeg har bare ikke tenkt så langt enda da jeg ikke er noe synlig gravid enda. Har ikke fortalt det til noen på studiene heller, men å konsultere seg med en lærer kan nok være lurt ja, så en er godt informert og oppdatert og plutselig ikke får seg noen overraskelser i forhold til å vente til siste liten.

Så kjedelig at dere ikke får vite noe før i januar da, for om en bare vet hvilke emner en kan velge i er det jo mulig å gjøre en del forarbeid før en går ordentlig i gang. Skal dere ha praksis fra november til mars?!?! Det var da passelig lenge og da! vi skal ha to uker nå i høst, og tre uker i vår, de to siste ukene i mars og første i april, IIIIIIK!! håper det går bra, for det forekommer vel ikke akkurat unntaksregler med fravær i praksis til tross for graviditet vil jeg tro. Å ta kontakt med en lærer som har med graviditet og permisjon å gjøre hørtes slett ikke dumt ut. Jeg har bare ikke tenkt så langt enda da jeg ikke er noe synlig gravid enda. Har ikke fortalt det til noen på studiene heller, men å konsultere seg med en lærer kan nok være lurt ja, så en er godt informert og oppdatert og plutselig ikke får seg noen overraskelser i forhold til å vente til siste liten.
Ja går jo ann å begynne på bachelor, for man velger vel emne selv, men hvordan prosessen går er jeg ikke sikker på :p Vi har 2 praksiser på den tiden da. En fra 1.november til slutten av desember og en fra januar til mars:) Eneste grunnen til at jeg snakker med lærer så tidlig er på grunn at vi skal i praksis snart ellers hadde jeg ventet også. Føler at jeg egentlig er tidlig ute:p Er så mye å tenke på! men sånn er det:p

Jeg går siste året på lærerutdanningen og tanken er å fullføre selv om jeg da er i permisjon. Problemet er jo etter skolen er ferdig siden jeg ikke har en jobb å ta permisjon fra.... Men tenker på å ta et år ekstra, la pappa`n få permisjon eller satse på å få en 60-70% stilling fra høsten av og at pappa`n da tar gradert permisjon sånn at vi strekker ut til bhg opptaket neste høst :) Vi får se. Skal i møte med studierådgiver i dag :)

Jeg går sisteåret på bachelor i psykologi nå, og skal skrive bacheloroppgave til våren. Har termin 25.april og oppgaven skal nok leveres i slutten av mai, så jeg forsøker enten å bli fort ferdig, eller evt. å stå på som bare f... den første måneden etter fødsel! Blir nok et tungt semester, men jeg vil virkelig blir ferdig! Det blir verre med tiden etter for meg også.. Blir ikke mye permisjonspengene på meg, da studiet er ferdig og jeg ikke har jobbet så fryktelig mye ved siden av skole.. Tror kalkulatoren på nav sine sider regnet ut rundt 2000kr i måneden på meg.. Så her blir det nok også pappa med gradert permisjon. Evt får jeg ta et par helgevakter i permisjonstiden min for å få opp økonomien.. Æh, synes det er så vanskelig å sette seg inn i alt..

Jeg går 3.året på lærerutdanningen og har termin 13.april. Jeg har tatt kontakt med en rådgiver på skolen, og skal i møte med han. Skal snakke om muligheten for å fullføre skoleåret, samt muligheten for å fortsette fjerdeåret som normalt. Faglæreren min har sagt at han skal hjelpe meg med å få laget en individuell plan for vårsemesteret :-) I det fjerde og siste året, har jeg planer om å ta 30 stp på høst og 30 stp på vår. Dette vil jeg tro skal være mulig med barn. Tiden vil vel vise det ;-)

Jeg går første året på sykepleieren. Skal ha med meg barnepike på skolen for å få tatt passeringstestene og medikamentregning i mai og juni. I september skal jeg ut i 10 uker praksis, da skal mannen være hjemme med den lille.

Snakket med rådgiver på skolen, og hun sa det at hvis jeg klarer å gjøre ferdig praksisene som er frem til mars. Så kan jeg ta ut sykemelding og skriv på at jeg har født i april, slik at jeg kan levere bacheloroppgaven i oktober. Men da er det viktig at jeg ikke tar ut permisjon:/ Det er visst mange muligheter, og man kan alltid ta ut permisjon når som helst, hvis man føler det ikke går underveis. Og deretter ta det igjen neste år:)

Back
Topp