Skogstrollets dagbok

Skogstrollet.

Første møte med forumet
Hei alle!
Jeg er helt ny på forumet her, har bare sniklest litt uten å registrere bruker før nå.
Tenkte det kan være en god idé å ha en dagbok her for å sortere tanker og få tømt hodet litt.

Jeg og samboer ska nå i gang med å prøve på vårt første barn. Ikke prøvd aktivt før, så det er mye nytt som venter oss!

Litt om meg og min reise til nå:
Jeg er 35 år og i fjor sommer oppdaget jeg at jeg var gravid. Det var ikke planlagt, jeg gikk på p-piller og vi hadde en plan om å starte å prøve litt senere i 2025. Så da var det jo bare å kjøre på og glede seg!
Alt virker helt fint og flott fram til vi var ca halvveis og det endte i en MA.
Rett etter dette ble jeg lagt inn på sykehus med hjerneslag, så det har vært en røff høst og vinter. Heldigvis gikk det så bra som det kunne gå, og jeg har nå endelig fått beskjed om at blodproppen i hjernen er helt borte:D
Pga medisin jeg har måttet gå på har jeg ikke fått lov til å prøve å bli gravid før nå (fare for misdannelse), men nå er vi i gang og håper på det beste:Heartred

Er en litt ny verden for meg dette med å delta i et forum, alle forkortelser osv osv. Men prøver meg og syns det er veldig godt å lese om andre i samme/lignende situasjon :Heartred
Så får noen bare arrestere meg om jeg bruker forkortelser/uttrykk feil, eller hva enn annet jeg kanskje kan surre til. Tips og råd er velkomment:bookworm: Flesteparten av mine venner er frivillig barnløse, så det er det liksom ikke så mye å hente av erfaringer på denne fronten.

CD8 i dag og tr har ikke gitt seg helt ennå, mest sannsynlig er det pga blodfortynnende jeg har gått på. Syklusene mine siste mnd har ikke vært helt regelmessig, men enn så lenge har jeg slått meg til ro med at det er en kombinasjon av MA, medisiner og alt kroppen min har kjempet seg gjennom de siste månedene.

Har en time hos lege (privat) i morgen som jeg ser veldig frem til! Jeg har nemlig forstått det slik at jeg skal ha albyl-e og fragmin om jeg blir gravid igjen. For å forhindre MVM (som var årsak til MA i fjor) og ny blodpropp.
Fastlegen min derimot mener jeg ikke skal ha noen av delene, og det stusser jeg jo veldig på. Mener nå det står ganske tydelig i epikrisene fra både gynekologisk og nevrologisk. Noen som har erfaring med dette eller noe lignende?:confused004
Skal sies at det har vært en del surr og feil fra fastlegen min allerede, så tilliten er litt brutt kan man si og jeg er på leting etter ny fastlege..

Blir jo da PP1 dette for oss, og forsøker å ikke stresse alt for mye allerede nå. Men det er lettere sagt enn gjort for en utålmodig sjel, haha!

Oppdaget de MA halvveis i svangerskapet? Herlighet så forferdelig :sad010

Masse lykke til med prøving!

Back
Topp