Sko

Elefantmamma

Betatt av forumet
Tilgangsansvarlig
Juliknøttene 2022
Nå som det sommrest ute og barna så smått begynner å gå trenger de sko.

Noen som har kjøpt eller har sko erfaring med storesøsken?

Jeg er ute etter gode myke sko, må være litt høy som støtter rundt ankel.
Er 16 år siden jeg hadde små og syns det er så mange å velge mellom i denne skojungelen. :facepalm: :hilarious:

minsta har bare små skotøffler og et par vans. Men vans er ikke de beste sko å lære å gå i, så må ha noe skikkelig gode sko som støtter.

har dere også kkøpt støvler allerede? (Minsta begynner ikke bhg før august, trenger det ikke før da, tror jeg).
 
Har ikke kjøpt noe sko her enda siden de enda drar seg langs gulvet. Tenker å kjøpe noe ala tøfler eller sånn. Sko blir ikke før de kan gå. Men pokker støvler er en ting å tenka på og :smiley-ashamed004 Men blir jo samme greia, uæææ tiden går så fort!
 
Tja, vi dro i skobutikk med eldste her og prøvde. Fikk noen lette og enkle sko den gang.
Vesla her går ikke enda, men har begynt å reise seg og gå langs ting, men avventer til hun faktisk kan gå. Finnes jo egne «lær å gå» sko som du kan google. Men vil anbefale å kjøpe i butikk første gang, da det er mye enklere å finne noe som sitter godt på foten. Jeg har bommet mange ganger med å bestille på nettet, da det er så variabelt med både størrelse og bredde på skoene
 
Har ikke kjøpt noe sko her enda siden de enda drar seg langs gulvet. Tenker å kjøpe noe ala tøfler eller sånn. Sko blir ikke før de kan gå. Men pokker støvler er en ting å tenka på og :smiley-ashamed004 Men blir jo samme greia, uæææ tiden går så fort!

Ja tiden går altfor fort :nailbiting: vil ikke at bhg skal starte enda.
Bruker noen lette tøysko/tøfler for tiden. Men merket at når vi er ute og alt er regnvått, så er ikke disse tøfflene særlig. De vintersokkene som er vanntette og foret er jo for små nå.

Vurderer å kjøpe støvvler allerede da det er mest når det e regnvær at det trengs. Er det fint og sommertemp holder jo sokker enda :joyful:
 
Tja, vi dro i skobutikk med eldste her og prøvde. Fikk noen lette og enkle sko den gang.
Vesla her går ikke enda, men har begynt å reise seg og gå langs ting, men avventer til hun faktisk kan gå. Finnes jo egne «lær å gå» sko som du kan google. Men vil anbefale å kjøpe i butikk første gang, da det er mye enklere å finne noe som sitter godt på foten. Jeg har bommet mange ganger med å bestille på nettet, da det er så variabelt med både størrelse og bredde på skoene


Ja, er noen gode lær og gå sko hun skulle ha hatt. Vet bare ikke hvilke som er gode. Eneste jeg husker jeg elsket å ha på twinsa mine var viking sko. Passet til all slags vær. Men disse er jo ikke akurat boen førstegangssko Nå har jeg ikke vært på en skobutikk med minsta å spurt enda. Må kanskje bare gjøre det. :joyful:
 
Nå som det sommrest ute og barna så smått begynner å gå trenger de sko.

Noen som har kjøpt eller har sko erfaring med storesøsken?

Jeg er ute etter gode myke sko, må være litt høy som støtter rundt ankel.
Er 16 år siden jeg hadde små og syns det er så mange å velge mellom i denne skojungelen. :facepalm: :hilarious:

minsta har bare små skotøffler og et par vans. Men vans er ikke de beste sko å lære å gå i, så må ha noe skikkelig gode sko som støtter.

har dere også kkøpt støvler allerede? (Minsta begynner ikke bhg før august, trenger det ikke før da, tror jeg).
Vi har fått denne gangen - både nytt og brukt, sandaler, sko, støvler og vintersko i str. 20 til 23. Frøkna er str. 19 nå, men går ikke enda. Hun slipper seg og reiser seg uten støtte, men går ikke uten støtte. Synes selv sko passer best når de kan gå uten støtte(pleid å bruke utesokker før de kan gå), for når de krabber så detter de bare av og blir fort stygge.

Hadde lær og gå sko til mellomste og hun her her nå arvet. Eldste fikk joggesko av bestemoren som første sko. Synes det fungerte fint også.
 
Jeg har brede føtter etter to graviditeter… Og må bare få sagt noe jeg brenner for: mål barnas fot hjemme, og handle barfotsko til de små myke føttene <3 Skobutikker i Norge er håpløst dårlig utrusta, og leguanos er ikke no særlig.

bLifestyle, beda, froddo, tikki, koel og mukishoes kan googles :) Husk å ta høyde for fotens høyde og!! <3
 
Se etter sko som gir god plass til hele foten, uten å bøye/klemme stortåa. Så se etter en sko som ser ut som en andefot. Jeg fant et par brukte støvler fra bogs som vi skal prøve etterhvert, de er veldig myke og brede
 
Back
Topp