Sko..

Jeg ser poenget som kommer frem der.
Som hovedregel skal man ikke arve sko nei.

Jeg har sendt sko til naboen til arv.
Vintersko som ser nesten ubrukte ut! Og geox sandaler som nesten ikke er brukt.

Jeg tror man må bruke litt skjønn når det gjelder arv av sko.
Jeg synes det er for gæli å kaste fult brukanes sko, når det finnes barn andre plasser som ikke har sko!

Jeg ser poenget som kommer frem der.
Som hovedregel skal man ikke arve sko nei.

Jeg har sendt sko til naboen til arv.
Vintersko som ser nesten ubrukte ut! Og geox sandaler som nesten ikke er brukt.

Jeg tror man må bruke litt skjønn når det gjelder arv av sko.
Jeg synes det er for gæli å kaste fult brukanes sko, når det finnes barn andre plasser som ikke har sko!
Jeg er heller ikke hysterisk ang dette. Kaster "hovedskoene", type joggesko og vintersko som brukes hele sesongen. Men de som brukes sporadisk har lillesøster fått arve. Men da jeg var lita arvet vi jo sko, så jeg syntes det var merkelig at det ble sagt at det var fra gammelt av at sko ikke skulle arves.

Her arves ikke sko, det kommer jeg ikke til å endre mening på i grunn. Selv arvet jeg sko og har problemer med både rygg og føtter..

Her arves ikke sko, eller skisko og bunadsko kan arves liksom! Men ikke bruks sko nei!

Og disse testene, de driter jeg, når coop sin vinterdress vant en slik test et år, den som sugde vann og var tung og stiv som bare det, DA sluttet jeg å tro på disse testene :P

VI arver ikke videre sko som er godt brukt (type vintersko og joggesko), men støvler og sånne sko har jeg bare kjøpt ny såle til. Ellers kan de fint arve mindre brukte sko.

Her arves ikke sko, eller skisko og bunadsko kan arves liksom! Men ikke bruks sko nei!

Og disse testene, de driter jeg, når coop sin vinterdress vant en slik test et år, den som sugde vann og var tung og stiv som bare det, DA sluttet jeg å tro på disse testene :p
Testene har jeg sluttet å lese, makan til tull. Testingen er jo elendig.

Sko arves ikke! Det kan skape store problemer for ben og støtte senere. Som voksen kan det føre til rygg og nakkeplager faktisk. Sønnen min har hatt mye fysio og jeg har spurt fysio om hvorfor man ikke kan arve sko og hun var kjempestreng med dette. Så den risikoen tar jeg ikke.

Merker jo fort selv hvor fort jeg "går" inn et par sko, etter 1-2 uker er skoene ubrukelige for andre enn meg, har jo også litt å si at de fleste sko former seg etter foten din, og den former seg jo ikke inn igjen hvis noen andre skulle begynne å bruke den.
Syns det er merkelig å skulle anbefale å arve sko! Vi har arvet 2 vintersko som kun er prøvd siden jenta i det huset hater sko noe skikkelig, så de var aldri brukt og klistremerkene under var like fine tilogmed ;)
Sko som kan være greit å arve vil jo være sko man nesten ikke bruker, bunadsko og slike ting!

Kroppen er for viktig til å eksperimentere med slike ting!

Her arves heller ikke sko, syns selv det er veldig ubehagelig å bruke andres sko pga forskjellige trykkpunkter. Barna mine går jo mer i sine sko enn meg, så gode sko er veldig viktig syns jeg

Eg har hørt at pga at alle sliter sko på ulike plasser kan det skade rygg og hofter ved arving av sko. Eg kommer hvertfall til å kjøpe nye sko til mine og ikke ta noen risikoer på det :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Her arves det ikke sko, med tanke på trykkpunkter og feilstillinger på såler osv :) Her kommer barna til å få nye sko når de trenger det :)

Her arver de ikke "hovedsko" av hverandre. Men har støvler og vintersko i reserve etter storebror. Støvlene var knapt brukt. Og skal kjøpe nye såler til vinterskoa. Men har kjøpt nye til begge to.

De lærde strides! Er ikke mange dagene siden jeg leste en eller annen reportasje om at sko (fortsatt) ikke skal arves...Her har jeg dóg tatt vare på finsko og andre sko som knapt har vært brukt i fall vi får en gutt til en gang..Men andre sko som er normalt/mye slitt har jeg kastet når de har blitt for små....

Sent from my iPhone using Tapatalk

Her arves det ikke sko. Har gitt bort ett par som bare ble prøvd på. Sparer på de minste skoene som blir brukt kun 1 gang. Hu har brukt sandalene til onkelen sin men kun fordi vi hadde glemt sko på hytta. Ble kun brukt en liten butikktur.

Arver ikke sko her i huset heller . Sko er personlig og skal ikke arves her hvertfall :) kjøper heller nye når det er behov for det :)

Back
Topp