sko str krangel..

RaMona78

Forelsket i forumet
Eg er så møkk lei av å diskutere med eksen ang sko str til dattera vår, og klær..
Det er viktig med gode og riktige sko! og eg har fått målt foten hennes, og fått andre til å bekrefte at eg har riktig mål!

Ho blir 5 år i juli, og bruker str 29, mens far nekter og har kjøpt str 26 !!
Han kjøpte og skisko i str 26, som ho syns var alt for små stakkar..dumt å kjøpe for små skisko, kan jo heller ha litt sokker oppi...

Far var med då eg kjøpte støvler no i 29, og dama i butikken sa t.o.m at dei kunne vert enda eit nr større, var berre ca 1 cm å gå på, og i støvler sa ho i butikken burde ha minst 1,5 ca fra tå til sko..men han må sei det kvar gang, dei støvlene du kjøpte er alt for store![:'(]

Rimelig stor forskjell på kva me meiner, og jenta vår seier det jo sjølv at skoene han kjøper er vonde å ta på...men neida han skal ha rett!! er det mulig!? og han kjøper str 104 i klær..eg er begynt å kjøpe 116...at det er mulig å vere så påståelig!??

Andre som har sånne idioti diskusjoner med eksen ??

Kjære vene. Det hørtes drøyt ut...

hehe, ja det er drøyt..men han er berre sånn, han såg jo at foten hennes vart målt då eg kjøpte støvlene..men han skal berre ha rett uansett !! er berre sånn han er...heilt uutholdelig å samarbeide med...

Vil han ikke kjøpe sko til dattere som passer?[8|] Er jo rimelig bortkastet å kjøpe for små sko[:-]

blir frustrert når eg les dette. Veit ikkje heilt kva eg skal skrive, men du er ikkje aleine om slike situasjoner.

han er heilt håpløs...eg klarer ikkje forstå at noken kan vere så sta at det skal gå utover ho, ho seier det jo sjølv..skoene pappa kjøper er vonde mamma..men han gir seg ikkje...er så lei..og han skal eg forholde meg til i maaaaange år enda..
Han er flink når han har ho altså..sjølv om han for hennes del kunne hatt ho meir, men glad han ikkje vil eg.

ORIGINAL: Pildegunnen

blir frustrert når eg les dette. Veit ikkje heilt kva eg skal skrive, men du er ikkje aleine om slike situasjoner.

nei eg er nok ikkje aleine..og forstår at du ikkje har ord..oppgitt sjølv..

Så barnslig og kjøpe for små sko til ungen bare fordi han ikke skal ha feil.. [:'(]

ekstremt barnslig ja...

Hallo? Kjøp noen sko til han som er 4 nummer for små og si han SKAL gå med de for det er den str han bruker.... [8|] Er jo ikke bra for beina hennes da...

hehe, ja då hadde han blitt blid..og eg hadde fått skoene i bakhodet tenker eg...[:D][:D]

kan du ikke få hjelp av de i butikken til å prøve skoene?! så ser dere begge hva som er rett?!

sur på eksen i dag foresten?! [8D]

Er det mogleg Stakkars jenta di!! Jenta mi som blir 3år i sommar har akkurat fått nye joggesko i str. 26!!

Her kan du lese litt om kva for små sko kan føre til.
http://mammanett.no/utstyrsguide/barn_og_sko
Kanskje det hjelper med litt konkret info?? For at han skal ødelegge føtene til jenta si for eigen stolthet/behov for å ha rett blir jo for dumt!! Kanskje han tenkjer ser litt meir om dersom han blir klar over at det kan skape problemer for henne seinare i livet [&:]

Har ikke samme problem.. her kjøper ikke bf noen ting til henne.. av klær og sko

Men han høres jo ikke helt god ut da! Skobutikken burde jo følge med han også da.. Jeg synes ansatte i skobutikker ofte er flinket til å følge med på foreldre som skal kjøpe sko til barna sine.. nettopp fordi det er såå viktig å få riktig størrelse! Hverken for store eller for små

I støvler så ville jeg hatt 1,5 cm å gå på.. samme med vintersko/ski sko.. sommersko pleier jeg å ligge på mellom 1-1 1/2 cm..

I ste så hadde venninnen min med seg en annen jente hjem fra barnehagen.. og hun gikk skikkelig på snørra.. og jeg så med en gang årsaken.. måtte jo ha vært støvlene hennes.. for de var 2-3 nr for store.. sikkert arvestøvler etter storesøster... Ikke bra..

ORIGINAL: Vugge

Kan han ikke måle selv da? Sette beinet hennes på et ark og streke ved hel og tå så ser han jo fort det om han sammenligner med en sko...

(Høres i grunn ut som pappa som aldri fikk med seg at jeg ble stor.. [8D])

Ja, eller ta ut sålen.. sett foten hennes over.. han MÅ jo se da at str 26 blir for lite.. og da håper jeg at han får en kjempedårlig samvittighet!

Uff.. kan ikke tenke meg tanken engang... bli påtvunget å gå med for små sko[:(] Stakkars liten

ORIGINAL: Fridasinmamma

ORIGINAL: Vugge

Kan han ikke måle selv da? Sette beinet hennes på et ark og streke ved hel og tå så ser han jo fort det om han sammenligner med en sko...

(Høres i grunn ut som pappa som aldri fikk med seg at jeg ble stor.. [8D])

Ja, eller ta ut sålen.. sett foten hennes over.. han MÅ jo se da at str 26 blir for lite.. og da håper jeg at han får en kjempedårlig samvittighet!

Uff.. kan ikke tenke meg tanken engang... bli påtvunget å gå med for små sko[:(] Stakkars liten

han seier at han fekk hjelp då han kjøpte dei joggeskoene i str 26..men det tviler eg på, no var han med då eg kjøpte støvler, og me tok ut sålen sammen med butikkdama, målte ca 1 cm fra tå til sko..dette såg han, og dama sa 1-2 cm kunne det vert..og han sa ikkje meir då, før etterpå..då klaget han på at støvlene er alt for store!!
Eg har målt foten hennes eg, og fått andre til å gjere det for å vere sikker. t.o.m dei i barnehagen.
Og berre så det er sagt, ho går ikkje i for små sko hos meg, eg kjøper riktig str. Men han klager kvar gang..

Ta ut innersålen og sett foten til jentungen oppå. Da vil han se hva som er for smått [&:]

les alle innlegg[;)] berre eit tips ;) evt. berre det siste eg skreiv[;)]

Han plikter o å holde barnet med riktige klær og sko.. så han må faktisk kjøpe klær som passer..

Høres merkelig ut.
Stemmer på forslaget om at han selv skal tegne opp foten og måle!
Jenta mi blir 3 i slutten av juli, her passer 25 akkurat passe. Ser for meg at 26 blir passende utover høsten, og det til 3åring..

Back
Topp