sko og barn

tidligere bruker

Forelsket i forumet
spør her jeg siden her er folket mere "blandet" (litt mer aldersforskjeller på barna enn det det er på "født i ..." avdelingene.)

men, sko.
hvilke størrelse er til hvilke alder?
de sier så mye forskjellig i de forskjellige sko butikkene at jeg blir helt tomelomsk...

så, hvilke skostørrelse passa til hvilke alder på barna hos dere?  

jeg har jobbet i skobutikk, og veldig mange har kommet inn uten barna og spør meg hvem str de bruker. Alle barn har forskjellige føtter. Det eneste jeg kan anbefale deg er å ta ut sålen i skoene og mple foten til barnet på den

ORIGINAL: ~Badeand~

jeg har jobbet i skobutikk, og veldig mange har kommet inn uten barna og spør meg hvem str de bruker. Alle barn har forskjellige føtter. Det eneste jeg kan anbefale deg er å ta ut sålen i skoene og mple foten til barnet på den

ja, jeg vet jo det. men derfor hadde jeg lyst til å se om hvor store forskjeller det er på barna. og hvor store likheter det er på barna.
jeg forstår at det er forskjellig, og at det er det samme som at en kamerat av meg som er tre år yngre har 10 nr større skostørrelse enn meg[:D]
at alder egentlig ikke har noe å si[:D]

Benjamin er 21 mnd og bruker str 23 nå, for et år siden brukte han 20-21.

Jeg har han alltid med meg når jeg skal kjøpe sko til han, fordi det faktisk litt forskjell på størrelsene, ikke så mye i lengda, men i bredda og høyden på skoa, noen sko er så smale og lave over rista, enda de fleste barn har litt tykk fot, men ikke alltid lett å se uten å ha med barnet.

ORIGINAL: ~Badeand~

Og så skal det faktisk være så mye "vokseplass" som 1,5 cm i skoen! Synes det høres mye ut, men er det de sier, da, de som har greie på det...

Ine Lorena er 2år 7 mnd. Hun bruker 25

Sebastian blir tre år i desember han bruker 25 i sko og 26 i cherrox[:)]

Har ei jente på 13 år hun bruker 42 i sko

Emma er 19 mnd og bruker 20 i sko. Går nok veldig snart over til 21 i vintersko.

[:D]Alexander bruker str 22-24....Han er 17 mnt.
[&:]Michael bruker str 43-44 ,men så er han 14 år da[:D]

Erik er snart 16 mnd og har str 21 i vanlige sko og str 23 i vintersko [:)]

Gutten min på 2 år bruker 23. [:)]

Back
Topp