Sko i arv?

*LykkeligMamma*

Forumet er livet
Hva syns dere om det? Lar dere barna dere arve sko?
Svigers hadde ei som skulle gi bort noen sko som sikkert passa Emilie, men jeg sa at jeg ikke villa ha de pga at jeg har hørt at det ikke er bra!? Å de så bare rart på meg å skjønte ikke hva jeg snakka om.

ORIGINAL: copyright

Ikke godt brukte sko nei, men ubetydelige brukte ja. Og støvler, cherrox og skaller ja.

Helsesøster har informert meg om dette alle tre gangene mine barn har begynt å gå, sikkert på ettårs-kontrollen, at vi ikke måtte la skoene gå i arv, med mindre de ikke var minimalt brukt til gåing.

ORIGINAL: *Meya*

Helsesøster har informert meg om dette alle tre gangene mine barn har begynt å gå, sikkert på ettårs-kontrollen, at vi ikke måtte la skoene gå i arv, med mindre de ikke var minimalt brukt til gåing.

Ja, syns jeg husker at hs sa noe om det til meg også, men er det pga fotstillinga å sånn ikke sant?
Må jo forklare meg sikkert neste gang jeg treffer de[8D] hehe...

Barnets fot er myk og formelig fordi knoklene fremdeles bare er brusk. Skoen formes etter barnets fot, og siden alle føtter er ulike, vil en arvet sko kunne forme barnets fot på en feil måte. Godt fottøy de første ti årene vil gi et godt grunnlag for sunne føtter resten av livet.

Jeg lærte dette av mamma da jeg var liten og arvet klær men ikke sko! God gammel fornuftig kunnskap [:)]

Pensko som kun et brukt noen timer av gangen i selskap vil nok være greit å arve i motsetning til hverdagssko.

Hvis skoene er lite brukt, og vi skal bruke dem lite (f.eks pensko eller sandaler) så synes jeg arving er helt OK. Men, jeg ville ikke arvet hovedskoene til noen av årstidene til barna mine...

Er vel ikke så bra å arve sko, pga at de da er inngått etter de som brukte dem sist..

Svigermor sa til meg at jeg kunne arve et par sko av henne.

Trengte høye tur sko, for har hatt problem med å trø over, så trenger støtte til ankelen, men når jeg prøvde hennes ferdig inngåtte sko, så sa jeg at jeg må kjøpe egne, for hennes gav jo ingen støtte til min ankel, selv om det var riktig størrelse. De ble helt merkelig å gå med, og når jeg er så kresen på det, som er flink å gå så er det vel enda værre med småttingene som akkurat har lært å gå..

Jeg synes ikke noe om arving av sko. What so ever.. Ikke fra søsken heller..

Men det er meg da..

Og det blir ikke anbefalt hos skobutikker heller. Jobbet i skobutikk 2 ganger og fikk kurs hver gang.. og da ble dette tatt opp

Her har guttene arvet brukte pensko, og det har jeg ingen problemer med. Har også arvet støvler, men de blir bare brukt om de andre er våte e.l.

Jeg sier nei takk til sko, men noen har jeg sagt ja takk til da jeg har sett at dem bare er brukt et par ganger...

Så lenge sålen på skoene ikke er slitt skjeve så arver jeg fra andre... Og gir bort til andre... Men hvis man ser at sålen er veldig slitt vil jeg ikke ha de [:)]

ORIGINAL: lita_23

Så lenge sålen på skoene ikke er slitt skjeve så arver jeg fra andre... Og gir bort til andre... Men hvis man ser at sålen er veldig slitt vil jeg ikke ha de [:)]

Har jo mye å si innenifra skoene da..

Jeg har gitt bort sko til arv.. fordi de ville ha.. men jeg selv sier neitakk[;)]

ORIGINAL: Fridasinmamma

ORIGINAL: lita_23

Har jo mye å si innenifra skoene da..

Jeg har gitt bort sko til arv.. fordi de ville ha.. men jeg selv sier neitakk[;)]

Samme her, men de jeg har gitt bort har vært lite brukt.

De første skoene de bruker bør helst være nye pga de trenger den støtten i dem for å lære å holde foten riktig, men etter hvert ville jeg ikke tru hadde så mye å si, så lenge de er brukbare og holder stand liksom

Back
Topp