Skjule magen

Bondekona

Forelsket i forumet
Marsboerne 2023
Vi har tenkt å holde graviditeten hemmelig enda noen uker. Men jeg er oppblåst, og de som kjenner meg vil se at jeg har est ut i magemål i de fleste av klærne mine. Har dere gode tips som kan hjelpe til med å skjule det? Blir vi avslørt, så får det være, men er ikke klar for å dele det enda.
 
Vi har tenkt å holde graviditeten hemmelig enda noen uker. Men jeg er oppblåst, og de som kjenner meg vil se at jeg har est ut i magemål i de fleste av klærne mine. Har dere gode tips som kan hjelpe til med å skjule det? Blir vi avslørt, så får det være, men er ikke klar for å dele det enda.
Sniker
Skyld på litt glutenintoleranse? :angelic:
 
Av nysgjerrighet og uvitenhet; når er det «vanlig» at magen begynner å vises? Ikke av oppblåsthet, men at baby vokser? Er jo greit å være litt forberedt på, kom jeg på nå:happy090

Men enn så lenge er jeg bare 4+4 og ser ingenting..
 
Taktikken min er vide kjoler nå over sommeren, er også kjeeempe oppblåst!
Er ferdig med 12 uker 25. august, så da får vi se hvor synlig magen er da. Om vi da blir avslørt så er det greit. Sies jo at de som har født før får tidligere mage, så det gjenstår å se :woot:
 
Av nysgjerrighet og uvitenhet; når er det «vanlig» at magen begynner å vises? Ikke av oppblåsthet, men at baby vokser? Er jo greit å være litt forberedt på, kom jeg på nå:happy090

Men enn så lenge er jeg bare 4+4 og ser ingenting..
Baby vises gjerne ikke før etter uke 12, først da livmoren vokser over bekkenet. For førstegangsfødende ser man gjerne ikke en babymage før rundt uke 20. Men har man født før kan det vises tidligere både for at livmor vokser raskere og for at musklene er «slappere».

Men man kan ha like stor kul i uke 8 pga oppblåsthet som man kan ha i uke 18:hilarious:
 
Av nysgjerrighet og uvitenhet; når er det «vanlig» at magen begynner å vises? Ikke av oppblåsthet, men at baby vokser? Er jo greit å være litt forberedt på, kom jeg på nå:happy090

Men enn så lenge er jeg bare 4+4 og ser ingenting..
Det er veldig individuelt. Jeg så i en app at jeg begynte å vise litt i uke 18:p og da tror jeg det var såpass lite at det kanskje vistes litt når jeg ikke hadde på meg klær :p tror ikke så mange som ikke visste om det merket seg det. Syns å huske jeg begynte å vise «en del» rundt juletider. Da var jeg 25 uker. Kunne bruke mine egne bukser til uti januar:p men nå skal det sies at jeg aldri ble stor.
Andre derimot blir oppblåst tidlig og noen får rett og slett en kul tidlig (men som det sies over må livmoren over bekkenet først).
 
Jeg var kjempeopplåst frem til uke 12 i forrige svangerskap og følte det var vanskelig å skjule. Brukte mine største gensere og oversized genser/skjorter med tights, satser på det samme denne gangen, magen begynner å bli oppblåst allerede. Gruer meg litt til hvordan jeg ser ut og om det fremdeles er mulig å skjule når jeg starter på jobb igjen i august. Har jo da enda noen uker igjen før jeg ønsker å fortelle noe. :angelic:
 
Jeg har bakovervendt livmor, så om spiren sitter, så regner jeg med det kan ta en stund før det vises hos meg.
Men det skal sies, nå er jeg så oppblåst at man kunne trodd jeg var typ 25 uker på vei :hilarious:
 
Sist jeg var gravid var jeg veldig tynn, i uke 6 kom ei bort til meg på butikken å spurte om jeg var gravid! Nå har jeg litt mer å ta av så satser på at det går litt før det blir synlig. Ellers går jeg i mye klær som skjuler «den gamle gravid magen» så tenker satse på det.
 
Av nysgjerrighet og uvitenhet; når er det «vanlig» at magen begynner å vises? Ikke av oppblåsthet, men at baby vokser? Er jo greit å være litt forberedt på, kom jeg på nå:happy090

Men enn så lenge er jeg bare 4+4 og ser ingenting..
Fra Uke 12 kan du skjenne livmoren komme opp fra bekkenet, mulig litt før. Jeg hadde veldig fin liten kul i uke 16 med sønnen min første svangerskap ❤️
 
Last edited:
Sniker litt
Med første var livmoren rett over skambenet da jeg var 12+5, men med andre var livmoren oppe med navlen ved 13+2:hilarious: Så det kan hvertfall variere veldig for andre- og fleregangsfødende
 
Taktikken min er vide kjoler nå over sommeren, er også kjeeempe oppblåst!
Er ferdig med 12 uker 25. august, så da får vi se hvor synlig magen er da. Om vi da blir avslørt så er det greit. Sies jo at de som har født før får tidligere mage, så det gjenstår å se :woot:
Ja, jeg går mye i kjoler, men de er ikke vide. Tenkte at jeg sikkert esa litt opp først, og så roa det seg, men det blir tydelig verre :p skal til foreldrene mine noen dager om halvannen uke. Får rote litt i klesskapet og se hva jeg finner til da :happy8 det er jo nære familiemedlemmer og venner det er vanskeligst med. Vi har ikke sagt det til noen enda...
 
Sniker litt
Med første var livmoren rett over skambenet da jeg var 12+5, men med andre var livmoren oppe med navlen ved 13+2:hilarious: Så det kan hvertfall variere veldig for andre- og fleregangsfødende
Ikke sant.. det er jo uansett alt for tidlig til det. Men er 3.gangs, og merker at kroppen er "på" :happy8
 
Jeg har allerede fått litt mage pga IVF behandlingen... Men ikke så synlig.
I første svangerskap fikk jeg litt mage fra tredje måned, men klarte å skjule det frem til sjette måned. Deretter var det helt umulig for meg å skjule...
Prøv med løse kjoler og løse bluser. :)
 
Liten digresjon, men fikk bare så lyst til å skrive det. Jeg er litt oppblåst om dagen, men har også alltid hatt «litt god» mammamage, pga. noen kilo ekstra. Men i dag så kom 7-åringen bort og kosa på magen og sa «lille gutt eller lille jente». Han har ikke peiling på at jeg er gravid, og vi har ikke snakket høyt om det i det hele tatt. Han har ønsket seg søsken lenge, og ikke lagt skjul på det, men vi har alltid svart at vi ikke skal ha flere barn, vi har nok med 3. Det var en helt merkelig situasjon, men veldig rørende på et vis. Han er ordentlig mammagutt, kanskje han har følt at noe er annerledes..? :Heartpink
 
Liten digresjon, men fikk bare så lyst til å skrive det. Jeg er litt oppblåst om dagen, men har også alltid hatt «litt god» mammamage, pga. noen kilo ekstra. Men i dag så kom 7-åringen bort og kosa på magen og sa «lille gutt eller lille jente». Han har ikke peiling på at jeg er gravid, og vi har ikke snakket høyt om det i det hele tatt. Han har ønsket seg søsken lenge, og ikke lagt skjul på det, men vi har alltid svart at vi ikke skal ha flere barn, vi har nok med 3. Det var en helt merkelig situasjon, men veldig rørende på et vis. Han er ordentlig mammagutt, kanskje han har følt at noe er annerledes..? :Heartpink
Åååh! Dette var rørende. Kanskje han merker noe på deg. Tenk så glad han kommer til å bli når dere forteller! :hello2
 
Liten digresjon, men fikk bare så lyst til å skrive det. Jeg er litt oppblåst om dagen, men har også alltid hatt «litt god» mammamage, pga. noen kilo ekstra. Men i dag så kom 7-åringen bort og kosa på magen og sa «lille gutt eller lille jente». Han har ikke peiling på at jeg er gravid, og vi har ikke snakket høyt om det i det hele tatt. Han har ønsket seg søsken lenge, og ikke lagt skjul på det, men vi har alltid svart at vi ikke skal ha flere barn, vi har nok med 3. Det var en helt merkelig situasjon, men veldig rørende på et vis. Han er ordentlig mammagutt, kanskje han har følt at noe er annerledes..? :Heartpink
Så utrolig koselig ❤️
 
Kjøpte meg ny genser sist uke og dem kan jeg ikke bruke nå. Den har begynt å skli opp
 
Med første kom ikke magen før uke 14 ca, med nr 2 mener jeg i uke 11-12. Jeg ble litt satt ut i dag, for synes magen har vært litt synlig, og tenkt at det bare er luft. Nevnte for moren min i dag at jeg føler magen allerede synes, og hun kommenterte at det hadde hun registrert i dag. :oops: Tenkte jeg skulle forsøke å trekke inn magen, og ser tydelig kul nederst som ikke lar seg trekke inn:hilarious: Så her blir det store gensere og kjoler fremover.
 
Back
Topp