Skjule graviditet

Melkerull

Andre møte med forumet
Hei, damer :)

Hvordan står det til rundt omkring?

Jeg har mange mistenksomme mennesker rundt meg, og er så dårlig til å lyge :D Jeg holder på med mastergrad ved siden av jobb, og har vært på samling nå noen dager - og da pleier vi å ta oss noen glass på kveldene. For å si det sånn, jeg har drukket mine første glass Clausthaler de siste dagene, og vindrikkeren som jeg er, øver seg tydeligvis på å like øl :) Og jeg har vært livredd for at noen skulle ta feil glass.. Huffameg!! Det er ikke lett :)

Jo, og ellers - så er jeg fryktelig oppblåst, uggen, sulten, men kvalm, ømme pupper - ja, det var vel det :D

Jeg skjønner hva du mener.
Neste helg skal vi på hyttetur med et vennepar. Selvom lillemor er med har vi pleid å drikke noe godt til maten, og kost oss etter at hun har lagt seg, men det kan jeg naturligvis ikke gjøre denne gangen. Vi ender sikkert opp med å si det. Kommer ikke på noen legitim unnskyldning for å si neitakk.

Ellers har jeg allerede takket nei til en bytur og en konsert. Her kunne jeg heldigvis skylde på at jeg skulle på jobb, og at samboer var offshore.
Vi hadde også barnevakt i forrige uke for å delta på et arrangement. Barnevakten var rimelig overrasket da vi var hjemme igjen til 20, men det var heldigvis i en ukedag, så det virket ikke så altfor suspekt.

På jobb har jeg ikke de store utfordringene ennå, da formen har vært fin sålangt, og etter jobb på lørdag har jeg dessuten fri i 1,5 uke :D

Jeg har vært på en fest, hvor jeg endte opp med å si atvi kun hadde barnevakt frem til kl 23. Siden jeg måtte ta ungene selv derfra, valgte jeg å kjøre.. (liker ikke at begge drikker når vi har ungene i hus) Funket, men fikk høre at jeg var kjedelig.. haha.. det kan jeg leve med ;)

Ikke noe glad i å lyve jeg heller, så håper ingen spør meg før vi ønsker å fortelle det :p

Jeg er trøtt, litt oppblåst og har periodevis ømme bryster!!

Mange mistenksomme blikk rundt meg også! Mine nærmeste vet jo at vi prøver så de lurer jo hele tiden.
Men jeg hr bedt dem om å ikke spør noe mer fordi det er så vondt å fortelle at vi ikke har lykkest. Og at det legger sånn press på meg. Har også ymtet frampå hvor respektløst jeg mener at det er å spør! Og at jeg ikke kommer til å fortelle dem det før jeg er klar. Sa også at jeg ikke ønsker å bli satt i en situasjon hvor jeg blir nødt til å lyve for mine nermeste.

Så unnskyldning for å ikke drikker er at jeg er mellom eggløsning og mens. Vil ikke drikke og ta noen sjanser.
Ellers er det alkoholfri vin og øl som teller :)
Er veldig lett å bare bytte om på etikettene :p

dem nærmeste vet det, heldigvis bor vi langt unna folk så da funker det helt greit å skjule for dem som ikke skal vite noe forløbig.

Jentekveld med sushi og vin med kusinen min og tre av mine nærmeste venninner igjennom over 20 år i morgen.. :) Blir vanskelig, de kjenner meg jo veldig godt! Skylder på at jeg kjører og at det er ukedag, og at jeg er lei sushi. Begynner i ny jobb i morgen også, pauser skolen så jeg rekker å jobbe i seks mnd før fødsel for å få økonomisk støtte. Der vil jeg skjule det lengst mulig, er heldigvis et vikariat :)

Nei altså, hjemme så er det jo veldig enkelt, og på besøk så frikker jg feks en kaffekopp med masse melk i for å tynne ut (jeg elsker kaffe, alle hadde sett rart på meg om jeg ikke drakk det) og i jula så var det "min tur til å kjøre" så han tok seg noen pils. Unngikk også ostene på dessertbordet og spiste iskrem eller kake istedet.
De nærmeste venninnene mine vet jo om det så der er det ikkeno prob :)

Du kan fint spise sushi Lillelotte, bare ikke tunfisk :) Å la være med vin på en ukedag når du skal stille på jobb dagen etter må vel være greit. Kos deg og lykke til i ny jobb!

Du kan fint spise sushi Lillelotte, bare ikke tunfisk :) Å la være med vin på en ukedag når du skal stille på jobb dagen etter må vel være greit. Kos deg og lykke til i ny jobb!

Ja jeg har hørt litt frem og tilbake om dette, men noen er så negative til rå fisk at jeg er veldig usikker på om jeg tør. men om jeg selv sier at jeg vil ha fritert scampi og laks så må det vel gå fint? De vet jo at jeg elsker sushi, så de vil nok tro jeg er litt rar :) Og takk for det :D

Helsedirektoratet sier det er trygt, så da velger hvertfall jeg å stole på det :)

Jeg spiste mye sushi når jeg gikk med snuppa og har også spist det nå. Det skal jo være trygt, så stoler på det!

---—–-

jeg hadde cravings på sushi forrige svangerskap, men da visste jeg ikke at det var trygt... så jeg holdt meg unna... liker ikke den friterte :/ Kose deg med jentekveld :)

Back
Topp