Skjold

Søster Jordbæret

Forumet er livet
Sånne bryst skjold..er det noen som bruker de? Det ene brystet mitt er så sårt, så lurte på om sånne skjold hjelper på å få bort sårheta? Erfaringer noen? Eller andre tips!! Smører for tiden med ullfett, og det lindrer litt... føles ihvertfall som jeg ikke blir verre..

Da jeg ammet mitt andre barn, ble jeg sår allerede på sykehuset på dag 2. Da kjøpte jeg skjold og det hjelp veldig, men sluttet å bruke det med en gang sårheten var borte pga sugeteknikken. Prøv heller også å la en dråpe morsmelk tørke på puppen etter et måltid istedet for å bruke ullfett. Man skal ikke smøre puppene med noe særlig så lenge du ammer. Håper du blir bedre snart[:D] 

Jeg fikk sånne skjold på fødestua, for de første dagene var jeg helt blodig og sår på puppene. det hjalp veldig på meg iallefall, for da kom hun ikke inntil huden liksom.
Får kjøpt det på apoteket [:)]

Du trenger jo ikke bruke de hele tiden, men innimellom til sårheten er litt borte? Ingenting er så vondt som vonde brystvorter... Huff!

har ikke noe problemer med såre bryster selv, men måtte bruke skjold en gang på sykehuset for å få jonas til å  suge... jordmor anbefalte å amme uten hvis d ikke var nødvendig pga soppinfeksjon. d kom hvist lettere om man brukte skjold.

Back
Topp