Skjevt i kjeven?

Mammatil3små

Betatt av forumet
Noen som har hatt problemer med skjev kjeve l noe i den dur?
Jeg var jo en sånn til øre nese hals mann forrige uke med øret mitt. Men det viste seg at det ikke var vann i øret. Han trodde heller jeg hadde skjev stillinger i kjeven. Noe som kunne komme av at jeg er ekstrem til å skjære tenner i søvne..
Så lurer på om noen av dere har hatt det og hva dem evt gjør?
Skal tilbake neste uke til en ordentlig kjevemann. Men kjenner jeg begynner å bli litt nervøs hvis han finner ut han skal gjøre noe..

Jeg vet ikke om jeg har det, men kan ikke ligge på sida, og snakke snakke samtidig. Da går kjeven ut av ledd. Kan ikke gjespe for brått og mye, for da går den også ut av ledd. Og også når jeg snakker vanlig av og til... Sliter også masse med dotter i ørene, men vet ikke om det har noe med det å gjøre. Men haka mi er også skjev, så da må jo nesten kjeven også være det.(?) Men var i ulykke da jeg var 6 år, og har blitt sånt etter det...

Men kan dessverre ikke hjelpe deg, da jeg aldri har gått til lege med det...[;)] Men lykke til hvertfall![:)][:)] Hadde vært fing med en oppdatering etterpå! [:D]

Beklager, husket ikke denne før nå..

Var vist ikke skjev i kjeven heller jeg.. Men kjevemusklene mine som gjorde at jeg hadde smerter.. Og det kommer vist av at jeg skjærer tenner på natta.

I ditt tilfelle vil jeg anbefale å gå til en kjevespesialist så får han sett på det ihvertfall.. Og han sa også at mange av smertene man fikk i kjeven å sånn kunne komme av stress og anspenthet..

Har det ikke selv,men sambo var veldig plaget med kjeven!
Han gnisset tenner i søvne+at han er litt underbitt[8D]
Var til spesialist og fikk tilpasset en sånn gomme å ha på tennene om natta og han er blitt myyye bedre[:)] Og nå får han ikke til å gnisse tenner[;)]

Lykke til og håper det blir bedre for deg[:)]

Jeg har stoooore smerter i kjeven hver eneste dag. Klarer ikke tygge over skorpen min engang. Kjøtt kan jeg bare glemme. Jeg har hatt plager i mange år, kan komme av at jeg utvidet kjeven for en del år siden.
Men for noen mnd siden ble det så ille at jeg ikke makter det mer. Spiser smertestillende daglig. Så jeg kom meg til legen i juni, og han sa at jeg var helt asymetrisk i ansiktet og hadde en stor kul på kjeveleddet på den siden. Han har henvist meg til kjevekirurg, men jeg får ikke komme inn før til høsten. Men jeg venter også på innkalling til ct.
Håper de kan hjelpe meg snart! Jeg skjærer ikke tenner, så det er ikke problemet her.
Men dette var ikke til mye hjelp for deg da. Håper de kan hjelpe deg også.

Au..det er så vondt når kjeven hopper ut av ledd..
Har sånn "bittskive" som kjevespesialist har laget. Gnisset mye tenner, og hadde en veldig anspent kjeve og mye hodepine+øreverk. Etter noen uker med bittskive på natta ble jeg myyyye bedre..
Håper du finner ut av det[:)]

ORIGINAL: Mamma07/09

Var vist ikke skjev i kjeven heller jeg.. Men kjevemusklene mine som gjorde at jeg hadde smerter.. Og det kommer vist av at jeg skjærer tenner på natta.

I ditt tilfelle vil jeg anbefale å gå til en kjevespesialist så får han sett på det ihvertfall.. Og han sa også at mange av smertene man fikk i kjeven å sånn kunne komme av stress og anspenthet..

Men hva skal du gjøre nå da? Regner med du ikke bare skal fortsette og ha det vondt?

Det er nok pga ulykka jeg var i som har gjort det. Må nok bare få snegla meg til en lege og bli sendt videre til en kjevespesialist. Men er liksom så tiltak! [8D]

ORIGINAL: Almasmamma

ORIGINAL: Mamma07/09

Men hva skal du gjøre nå da? Regner med du ikke bare skal fortsette og ha det vondt?

Det er nok pga ulykka jeg var i som har gjort det. Må nok bare få snegla meg til en lege og bli sendt videre til en kjevespesialist. Men er liksom så tiltak! [8D]

Jeg må til tannlegen å få ordnet meg en biteskinne.. Sånn gummi aktig ting som festes rundt tenna mine. Skal visst bli vanskeligere å skjære tenner da. Men har brukt det før, og hver morgen våknet jeg uten den. Har stått opp i søvne og lagt den pent fra meg på pulten min.. Uten om det, var det ikke mye som kunne gjøres..

Back
Topp