Skjevt hode

iamlisa

Elsker forumet
MAI 2013
Har baby en favorittside å ligge på? Passer dere på å snu hodet inn i mellom så barnet ikke får skjevt hode? Dette må jeg bli flinkere til. Mi si ligger mest med hode mot høyre, så skal begynne å snu hodet mot venstre inn i mellom.

Ho har en favorittside, men ligger på motsatt side når ho ligger på brystet og koser så ingen fare her enda. Minste storebroren hadde en favorittside og fikk litt skeivt hode etterhvert men det ble borte når han ble større

Favorittside ja, det har hun, så vi jobber bevisst med det. Hun er ikke blitt skjev enda

Jobber med å ligge på alle sidene favoritt stilling er nesa mellom brystet og sutten i munn.

Favorittside her og. Jobber bevisst med å flytte hodet, og på dagtid legger jeg en rullet gulpeklut på høyre side sånn at han ikke klarer å snu hodet den veien. Søsteren hadde også favorittside og ble litt flat, men det rettet seg ut heldigvis. Var ganske bekymret en stund for om hun alltid skulle være skjev/flat.

For hver gang hun sover passer jeh på at vi bytter side, så ingen favoritt side her. Barna trekkes mot lys så det du kan gjøre inne er å legge babyen mot lyset:)

Frøkna har absolutt en favorittside og jeg er nok for dårlig til å variere når hun sover på dagtid. På natta går det av seg selv pga ammingen. Da sover hun to lange strekk på hver side.

Må bli flinkere!!

De har vel alltids en favorittside ja, så er bare å prøve å passe på å flytte litt på dem etterhvert. :)
Husk at hodefasongen jevner seg med tiden uansett om de blir litt flate i starten ;)

Back
Topp