skjeling

*SommerMamma*

Forumet er livet
Har ei som er ca. 19 mnd gammel, som de siste par ukene plutselig har begynt å skjele...
trodde dette ikke kom plutselig, men var medfødt...

Andre som har vært borti lignende eller kjenner til det?
Har bestillt legetime,,, ikke Ø-hjelp, men vanlig, den er ikke før om 2 uker...men kjenner jeg blir veldig bekymret jeg...?

min eldste har skjelet og blitt operert for det.vi oppdaget det veldig tidlig(ho var så vidt 6mnd)
jeg gikk via legen og fikk time til henne hos en ortoptist.og de bekreftet mistanken min,og vi begynte med lappe-trening.
vi holdt på en god stund og trente opp øye,men hun måtte gjennom en øyeoperasjon for å stramme senene bak øye så ho ikke skulle skjele mer.
men så begynte ho å skjeile på det andre øye.samme prossess der og en operasjon.
så brukte vi igjen lapp en stund noen timer om dagen,og fikk da fikset alt så og si.
alt dette skjedde før ho begynte på skolen,ho er nå 9år.
men idet siste har jeg sett ho har begynt å skjeile igjen,så vi skal til øyelegen om 1,5uker,så tar vi det derifra.

uff, da har hun gått gjennom mye...
men syns det er så rart at det dukker opp nå, helt plutselig når hun er 1 1/2 år gammel....?

ja stakkars ho har hatt mye.
men ang jenta di så kan det hende at ho har hatt det hele veien,men veldig svak da,og at det har blitt forsterket etterhvert??
uansett så øsnker jeg dere lykke til,og at det ikke er så alvorlig!!

Back
Topp