Skjedefremfall

Jeg fikk blæreprolaps når jeg var gavid, fremre skjedevegg falt liksom ned. Etter fødselen har ting gått på plass mer eller midre av seg selv. Har knepet en del, men ikke veldig mye. Var på sjekk i går, og alt var helt normalt igjen. Problemet er jo at det samme sikkert kommer til å skje igjen ved en senere graviditet, og det var veldig ubehagelig etterhvert.

ORIGINAL: Maja Mio

Jeg fikk blæreprolaps når jeg var gavid, fremre skjedevegg falt liksom ned. Etter fødselen har ting gått på plass mer eller midre av seg selv. Har knepet en del, men ikke veldig mye. Var på sjekk i går, og alt var helt normalt igjen. Problemet er jo at det samme sikkert kommer til å skje igjen ved en senere graviditet, og det var veldig ubehagelig etterhvert.

Takk for svar.. Det er noe sånt jeg tror har skjedd her også. Jeg har absolutt ingen ubehag eller noe, men jeg kan tydelig se at noe ikke stemmer.. Får prøve å holde ut 3 mnd til da...[:)] Synes bare det sliter sånn psykisk..Og det er VELDIG ødeleggende for sexlivet vårt...

Synes også det var veldig slitsomt psykisk når jeg fikk det... hadde jo aldri hørt om det før heller. Du kan prøve å finne litt øvelser som kan hjelpe til å få ting på plass igjen. Og jeg har lest flere steder at sex også er veldig bra for å få ting dit de skal. Man kan også få en hormonkrem som vistnok skal hjelpe veldig, det får du sikkert når du skal på sjekk. Jeg kunne ikke bruke den siden jeg var gravid, men er vist vanlig å prøve før eventuell operasjon. Lykke til!

Back
Topp