Skjøre slimhinner.

FancyPants

Forumet er livet
Jeg har skikkelig skjøre (svake) slimhinner i skjeden. Det er så ille at jeg får "gnagsår" hvis vi har sex, og kan dra av hud etterpå![&o] Det er skikkelig vondt, og gir ikke akkurat sexlivet noen oppsving.. Jeg blør også litt hver gang vi har sex, pga dette. Det er nok fuktighet der, så kommer ikke av at jeg er for tørr heller..

Noen som har råd til hvordan jeg skal få de mindre sensitive og skjøre?

Uff hørtes ikke noe særlig ut. Har jo hatt det litt sånn(alle har vel hatt det litt) men bare noen få ganger. Det må være fælt. Har du hørt med en gynekolog? Håper ellers noen herinne har noen gode råd til deg. fra meg kan du ikke få annet enn en klem!

Takk for klemmen![:)]

Gyn har bare sagt at jeg ikke kan bruke prevansjon som p-stav e.l. for da blir det verre.. Ikke så mange flere råd jeg fikk der.

Er lenge siden jeg har født da, 2 år og 5 mnd. Det har kanskje ikke noe å si?
Er ikke tørt der nede i det hele tatt, men kremen hjelper kanskje alikevel?

Skreppa:

Det blir som et gnagsår, på en måte. Øverste hudlaget løsner og kan dras av ja..

Blir nok en gyn-time i nær framtid, ja. Kan jo ikke gå sånn her.

Takk![:)]

Det er ikke overalt inni der altså! Men noen felt..
Går bra så lenge jeg ikke får noe oppi der, hehe..[8D]

Jeg fikk det nå etter fødselen pga lav østrogenmengde.
Jeg fikk foreskrevet en salve som heter Ovesterin av legen/gynekologen. Det er egentlig noe damer bruker når de kommer i overgangsalderen.... hehe.

Så ta deg en tur til legen og forklar problemet. Kanskje du bare har for lav hormonmengde du og?

ORIGINAL: Kickie

Jeg fikk det nå etter fødselen pga lav østrogenmengde.
Jeg fikk foreskrevet en salve som heter Ovesterin av legen/gynekologen. Det er egentlig noe damer bruker når de kommer i overgangsalderen.... hehe.

Så ta deg en tur til legen og forklar problemet. Kanskje du bare har for lav hormonmengde du og?

Kanskje det er det som er problemet?
Jeg får ta en tur til gyn, tenker jeg..
Bare synd det er så dyyyrt. (bruker privat)[:'(]

ORIGINAL: fairy

Kanskje det er det som er problemet?
Jeg får ta en tur til gyn, tenker jeg..
Bare synd det er så dyyyrt. (bruker privat)[:'(]

Legen min mente jeg mest sannsynlig fikk det pga ammingen da... men det er vel en stund siden du ammet? Aner ikke om noe sånt vedvarer jeg.
Jeg må ihvertfall smøre 2 ganger i uken til jeg slutter å amme :) Så skal vi se om det går seg til.

Min gyn sa man måtte være veldig snill med slimhinnene sine etter fødsel [:)]
Den østrogen-kremen flere nevner kan være nyttig, eller så ville jeg brukt Aco sin vaske olje (Aco intimate care clean oil)
I tillegg rådet hun til å smøre inn med babyolje.

Uansett ville jeg tatt noen prøver siden det er lenge siden fødsel[:)]

Back
Topp