Skjønner null niks nada

Mailykke2

Forelsket i forumet
De siste ukene har tuppa sovnet rund 8 og sovet hele natten gjennom. De to siste dagene har hun vært vanskelig å legge, våknet masse på natten og være urolig på dagtid. I dag har hun vært helt umuligus!! Sov til sammen 2,5 timer på dagen, og ente med kjøretur og to flasker ekstra(drakk bare noen få ml) til for å få henne til å sove:/ vi brukte over2 timer fra vi la henne til vi tok en kjøretur.. Hva har skjedd med babyen min?
 
mageknip?
 
Kan jo være hun reagerer på vellingen hun får? Tror ikke det er så normalt at de sover over allerede nå og ikke har noen urolige netter... Og hvis hun har sovet dårlig på dagen er det ofte sånn her at hun også blir vanskeligere å legge på kvelden... Søvn avler vell søvn...:) lykke til!
 


muffinsdronningen skrev:
mageknip?



Virker ikke som det er det:/ hun er blid og fornøyd stort sett hele tiden, prater og smiler masse:p men jeg kan jo selvsagt ta feil:p Syns bare det er så rart at det kun er når hun skal sove hun blir vrien:p hun vil plutselig ikke ligge på siden men bare ligge å prate og smile på ryggen:p
 


Anitata skrev:
Kan jo være hun reagerer på vellingen hun får? Tror ikke det er så normalt at de sover over allerede nå og ikke har noen urolige netter... Og hvis hun har sovet dårlig på dagen er det ofte sånn her at hun også blir vanskeligere å legge på kvelden... Søvn avler vell søvn...:) lykke til!



Søvn avler ikke søvn her i gården, har det aldri gjort:p har hele tiden slitt med å få henne til å sove på dagtid, men hun har alltid vært grei på natten:p Har også vært inne på det, men tror ikke det er vellingen heller, har holdt på med den en stund og hun har ikke vist noe tegn til at den skulle plage henne tidligere:p Takk for det, satser på det bare var en dårlig dag fra hennes side:)
 
Er hun flaskebarn? Hun er ikke tørst da? MM tilpasser seg etter babyens behov, så er den tørst så stiller den tørsten. MME tilpasser seg ikke, så om man skulle komme til å måle opp litt feil så kan babyen bli tørst og dermed bli urolig om h*n ikke får tilfredsstilt tørsten. Leste her en dag at svært mange blander flasker feil, og babyen vil da enten få for mye salt og dermed bli tørst, eller den får for lite næring (i det flaskemåltidet).
Om det ikke er tilfellet her har jeg ingen andre ideer igrunn
 


Sylvanas skrev:
Er hun flaskebarn? Hun er ikke tørst da? MM tilpasser seg etter babyens behov, så er den tørst så stiller den tørsten. MME tilpasser seg ikke, så om man skulle komme til å måle opp litt feil så kan babyen bli tørst og dermed bli urolig om h*n ikke får tilfredsstilt tørsten. Leste her en dag at svært mange blander flasker feil, og babyen vil da enten få for mye salt og dermed bli tørst, eller den får for lite næring (i det flaskemåltidet).
Om det ikke er tilfellet her har jeg ingen andre ideer igrunn

Hun er flaskebarn ja :) Tror vi er flinke til å være nøyaktige :P Hun har en egen flakse som hun får vann av, og den er med over alt :)

Jeg aner faktisk ikke hva som gikk av henne, i dag sov hun 3 timer i strekk i dyreparken, og hun ble ikke trillet hele tiden heller:p Det gikk da over 5 timer mellom måltidene, og hun sovnet igjen nå kl 7 :P Men lurer på om vi må øke mengden melk igjen, hun er 12 uker til onsdag og har hele tiden lugget en mnd foran på melkebehovet :P 
 
Jeg må virkelig slutte å skrive ting her når det går min vei, ender alltid opp med å snu kort tid etter...

frøkna sovnet kl 19 og våknet kl 1940 tydelig trøtt og ikke klarer å sovne igjen..... BAH!
 
Det er veldig deilig at ting fungerer og det ser ut til at man har fått rutiner, men så må vi huske på at de er veldig små enda, og rutiner på dette tidspunktet egentlig bare er en bonus. Dette er en litt slitsom periode når det gjelder søvn, men ting pleier å gå seg veldig bra til! :-)
 


Fitness skrev:
Det er veldig deilig at ting fungerer og det ser ut til at man har fått rutiner, men så må vi huske på at de er veldig små enda, og rutiner på dette tidspunktet egentlig bare er en bonus. Dette er en litt slitsom periode når det gjelder søvn, men ting pleier å gå seg veldig bra til! :-)



Er veldig klar over det:) men det som er frustrerende er at hun kjemper mot søvnen hele tiden:p Jeg kommer til å holde på samme rutine, vil tro hun gir seg om ikke lenge:) tok kortere tid i dag enn i går, så må bare fortsette så går det seg nok til:)
 


Heleneholt skrev:


Fitness skrev:
Det er veldig deilig at ting fungerer og det ser ut til at man har fått rutiner, men så må vi huske på at de er veldig små enda, og rutiner på dette tidspunktet egentlig bare er en bonus. Dette er en litt slitsom periode når det gjelder søvn, men ting pleier å gå seg veldig bra til! :-)



Er veldig klar over det:) men det som er frustrerende er at hun kjemper mot søvnen hele tiden:p Jeg kommer til å holde på samme rutine, vil tro hun gir seg om ikke lenge:) tok kortere tid i dag enn i går, så må bare fortsette så går det seg nok til:)

Vet hvordan det er - jeg er heldig denne gangen men med lillegutt på 2 år hadde vi det akkurat på samme måte :-)

 
Back
Topp