Skjønner ingenting.

Minipie

Glad i forumet
Oktoberlykke 2019
I følge legen min etter hcg målinger har jeg termin 24 mars. Selv trudde jeg 1 april. Flere som har målt hcg og funnet terminen av det?

I følge legen min etter hcg målinger har jeg termin 24 mars. Selv trudde jeg 1 april. Flere som har målt hcg og funnet terminen av det?
Man kan da ikke finne termin utifra hCG :hilarious::hilarious: tullete lege

Høres rart ut at en lege bruker hcg som indikator på termin....?

Hun sa at stigningen på de to blodprøvene jeg tok med tre dagers mellomrom kunne si hvor langt jeg var på vei. Jeg skjønner ingenting som sagt.

What?! ...hvor gammel er denne legen? :bag:

Det er ikke mulig å fastsette termin utifra hcg-tall da det er så vekslende.
Tidlig UL og CRL-mål derimot kan man fastsette termin utifra

45-50 tror jeg.
Mange sier jo at man vil ha nivå over 50 på 14 dpo, men det er ingen regel på det.
denne gangen hadde jeg 292 på 15 dpo (4+1) og 616 snaut to døgn senere
Har tidligere hatt 92, 97, 87, 29 på 14 dpo, med ymse utfall og alltid sikker termin

Mange sier jo at man vil ha nivå over 50 på 14 dpo, men det er ingen regel på det.
denne gangen hadde jeg 292 på 15 dpo (4+1) og 616 snaut to døgn senere
Har tidligere hatt 92, 97, 87, 29 på 14 dpo, med ymse utfall og alltid sikker termin
Hun mente sikkert at legen var 45-50 år gammel :D

Da har han hatt alt for lite erfaring med gravide pasienter. Det går ikke an. Hvis man bruker hcg, så kan samme verdi bety +/- 3 mnd. for noen ;)

Da er dato for siste mens et mye bedre alternativ å regne utifra.

Hcg nivået vil også variere hvis det er en eller to i magen. Enig med de andre her, denne legen virker ikke helt på nett.

Tidlig ul nå på tirsdag til en privatklinikk fordi jeg mener at terminen er rundt 1-6 april. Er spent på om jeg ender i mars :-)

Back
Topp