Skjønner ingenting av legevakta

rosaskumpute

Elsker forumet
Var hos legevakta på lørdag med gutten, da det var fjerde dagen med feber og ikke noe form for febernedsettende fungerte. Hadde da feber på 40,2. CRP var på 66 og fikk beskjed at han hadde øvre luftveisinfeksjon. Fikk da Weifapenin og begynte med en gang på det. Nå, 3 dager etter medisinering er han ikke bedre.

Vært i fin form i dag, men plutselig sovner han på sofaen og feberen slår ut på 39,4. Nå har han gått en uke med feber. Kontaktet legevakt nå i kveld og fikk beskjed om å komme. Ny runde med samme sjekk og CRP på 60. Skjønte ikke bære av hva legen bablet om, og mente vi var utålmodig. Så vi skulle kontakte fastlege i morgen for igjen å ta en ny CRP.

Så nå sitter jeg her med en syk, utmattet gutt å skjønner egentlig ikke hva det er som feiler han.

Noen som har opplevd det samme ?

Han burde absolutt vært synlig bedre etter 3 dager! Synes det høres veldig rart ut... Når vi fikk Weifapenin med lille ble han ikke bedre, men fikk beskjed om at han burde vært det innen noen få dager :/

Fikk beskjed om at han hadde fått feil antibiotika og at han potensielt kunne være allergisk mot penicillin, men han hadde andre symptomer enn din da :)

Sikkert ingen krise før i morgen, men jeg ville tatt en tlf til til legevakten!

Kan han ha fått influensa da? Det er jo virus, og antibiotika vil jo ikke hjelpe på det.

Så er det jo mulig at det er noe annet bakterielt i tillegg som gjør at crp er forhøyet.

Crp er lav. Under 80 er virus, og da fungerer ikke pencillin.
Men ta en tlf til fastlegen og få time.
Mest sannsynlig har guttungen fått en kraftig forkjølelse. Jeg selv fikk det for 3 uker siden og holdt på i 2 uker.
På dag 11 kontaktet jeg legen for å få tatt en sjekk. Han sa at årets forkjølelse er en hissig variant, så man kunne gå i minst 2 uker.
Gi paracet og kjøl ned kroppen. Legg en kald klut på pannen og skift ofte. Det hjelper på å få ned feberen.

Siden medisinen ikke fungerer er det nok virus. Denne sesongens virus har vist seg å være hardfør, og varer dessverre en stund. Ta tiden til hjelp og ha lindrende midler tilgjengelig som smertestillende og hostesaft. Det er også greit med litt ekstra god mat og drikke som kan spises innimellom siden det ofte er lite mat som frister. God bedring! :)

Crp er lav. Under 80 er virus, og da fungerer ikke pencillin.
Men ta en tlf til fastlegen og få time.
Mest sannsynlig har guttungen fått en kraftig forkjølelse. Jeg selv fikk det for 3 uker siden og holdt på i 2 uker.
På dag 11 kontaktet jeg legen for å få tatt en sjekk. Han sa at årets forkjølelse er en hissig variant, så man kunne gå i minst 2 uker.
Gi paracet og kjøl ned kroppen. Legg en kald klut på pannen og skift ofte. Det hjelper på å få ned feberen.

Det kommer jo litt ann på. De fleste leger jeg kjenner behandler over 50 på CRP..

Kan være feil behandling også.

Denne er hentet fra norsk helseinformatikk:
Verdier over ca. 40 mg/L taler for bakterier heller enn virus som årsak til infeksjon, men flere virale infeksjoner kan ha verdier over 40 mg/L. J

Med andre ord: mest sannsynlig bakterier. For eksempel halsbetennelse, ørebetennelse eller bronkitt.

Har dere blitt fulgt opp bedre av fastlegen siden du skrev denne?

Høres ut som da min 1,5 åring fikk UVI.

En må krangle med de!

CRP var på 56 i går. Fikk apocillin tbl. da han bare kaster opp av Weifapeninen. Fortsatt feber, men ellers er han i form. Noe trøtt en vanlig. Fastlegen tok en sånn prøve inni munnen hans, så ringer han hvis det er noe der. Ellers er det bare ro og hvile på lillemann :)

God bedring :)

Back
Topp