Skjønner ikke hvordan jeg skal fylle ut skjema

Aprikosblomst

Elsker forumet
..... på engangsstønaden! :o
Jeg holder på å bli gaaaaal!! Når jeg klikker på lenken for å fylle ut skjema til engangsstønad så ser det ut som det er samme skjema som brukes for foreldrepenger?

Det er jo 6 vedlegg som skal fylles ut. De spør om permisjonsgrad, tidligere inntekt og alt mulig. Må jeg svare på ALT på skjemaet da? Når jeg skal ha engangsstønad? Virker som de fleste spørsmåla er rettet mot foreldrepenger.. Blir litt forvirret.. :)

Når jeg klikker på lenken for å fylle ut skjema til engangsstønad så ser det ut som det er samme skjema som brukes for foreldrepenger?

Skjemaet et samleskjema for flere ting: engangsstønad, foreldrepenger, adopsjon o.l. Så uansett hva man søker på skal man ikke fylle ut alle punktene. :-)

Jeg holder på å bli gaaaaal!! Når jeg klikker på lenken for å fylle ut skjema til engangsstønad så ser det ut som det er samme skjema som brukes for foreldrepenger?

Det er jo 6 vedlegg som skal fylles ut. De spør om permisjonsgrad, tidligere inntekt og alt mulig. Må jeg svare på ALT på skjemaet da? Når jeg skal ha engangsstønad? Virker som de fleste spørsmåla er rettet mot foreldrepenger.. Blir litt forvirret.. :)

Litt forvirret sa du? Du er ikke alene :P her er dagens lesning for min del, verdt å lese!!
http://www.aftenposten.no/meninger/...aget-sitt-eget---var-sa-god_-Nav-7971451.html

Herregud jeg føler med deg!!! Likte skjemaet som hun i linken lagde :D jeg skal psyke meg opp til å søke om foreldrepenger neste uke... Må bare få terminbekreftelse først ;)

Du er ikke alene. Jeg har lasta ned skjemaet, forstod nada så jeg lukket bare hele siden i frustrasjon. Tenker at jeg skal gå ned på NAV å spørre :P

Du er ikke alene. Jeg har lasta ned skjemaet, forstod nada så jeg lukket bare hele siden i frustrasjon. Tenker at jeg skal gå ned på NAV å spørre :P

Håper de svarer deg bedre enn de gjorde meg. Jeg ba om et møte og da sa de at det pleide de ikke å gjøre, men "Vi har gode og oversiktlige Facebook sider hvor du helt sikkert finner svar på det du lurer på". Jeg spurte rett ut om de kødda, men neida :(

Huff, dritt!! Hvorfor må NAV være så vanskelig da, jeg tror jeg klikker :p

• Liker
Reactions: H&H
Håper de svarer deg bedre enn de gjorde meg. Jeg ba om et møte og da sa de at det pleide de ikke å gjøre, men "Vi har gode og oversiktlige Facebook sider hvor du helt sikkert finner svar på det du lurer på". Jeg spurte rett ut om de kødda, men neida :(

Jeg ringte først jeg, men hun damen kunne ikke svare på det jeg spurte om, så jeg "kanskje jeg får gå ned på ett NAV kontor å snakke med noen der, for du kan tydeligvis ikke svare på spørsmålet mitt":p Jeg var kanskje litt frekk der, men når hun hadde holdningen "du opptar min dyrebare tid" så gadd ikke jeg være så hyggelig tilbake:p

hva går foresten raskest, levere søknaden på kontoret eller sende elektronisk?

• Liker
Reactions: H&H
Skjemaet et samleskjema for flere ting: engangsstønad, foreldrepenger, adopsjon o.l. Så uansett hva man søker på skal man ikke fylle ut alle punktene. :)

Fant bare en plass som man kunne krysse av for engangsstønad, og det var øverst i skjemaet.. :) skal jeg da bare droppe å fylle inn alt annet da? Trenger man å oppgi permisjonslengde når man skal ha engangsstønad? :)

Engangsstønad er vel veldig enkelt mener jeg. Chat med NAV foreldrepenger (Google det) i morra, de svarer!

Disse skjemaene.. Skal ikke de fylles ut når det er 10 uker igjen? Eller har jeg misforstått?

Du kan søke når du er 26+0, men ikke før for da kan du risikere å få avslag, og kan ende opp med å måtte søke på nytt.

Engangsstønad er vel veldig enkelt mener jeg. Chat med NAV foreldrepenger (Google det) i morra, de svarer!

Prøvde det i dag, men chatten ville ikke komme opp, uansett hva.. Skal prøve igjen i morgen! :) Kan ikke forstå noe annet enn at det skal være enkelt, kan jo skjønne at foreldrepenger kan være litt mer å føre på, men engangsstønaden burde vel være grei

Fant bare en plass som man kunne krysse av for engangsstønad, og det var øverst i skjemaet.. :) skal jeg da bare droppe å fylle inn alt annet da? Trenger man å oppgi permisjonslengde når man skal ha engangsstønad? :)

Permisjonslengde trenger man ikke å fylle inn nei. :-)

Fylte ut søknaden om engangsstønad i dag, var bare den første siden, og så datoen helt nederst :P gikk greit når man vet hva man skal fylle ut :) Fikk forresten beskjed om at det er 27+0 som er "tidligste dato", dokumentasjon om termin får du hos jm. Du kan sende inn søknaden når du er 26 uker også, men terminbekreftelsen må være datert med 27++++ og være hos NAV innen 14 dager etter at du sendte inn søknaden :)

Back
Topp