Samme problemet her - arbeidsgiver sendte papirene fra seg 2. desember, 2 dager etter jeg hadde søkt nav. Fikk brev noen dager senere fra nav om at de ikke hadde mottatt papirer fra arbeidsgiver. Ringte inn til nav, de sa at det kunne gå noen dager i postgang. Ringte igjen enda noen dager senere (da fristen nærmet seg), da var det fremdeles ikke ankommet. Men da sa damen fra nav at hvis arbeidsgiver hadde sendt til mitt lokale Nav-kontor, så ble det nok liggende 1-2 virkedager før de fikk sett på det. Deretter måtte det sendes til nav skanning for å bli skannet inn digitalt

eek

og da kunne det gå et par dager i postgang, deretter et par dager før de fikk sett på det og før det ble registrert.
Lang historie, men 15 dager etter det ble lagt i posten av arbeidsgiver var det registrert som mottatt.. Så den 14 dagers fristen fra nav er helt tullete, det er jo nav selv som bruker lang tid! Så jeg ville ikke bekymret meg om jeg var dere, det tar bare tid før det blir registrert. Om dere er sikker på at arbeidsgiver har sendt det da. Men er dere bekymret ville jeg ringt inn og hørt. Til meg sa de at om det ikke kom innen fristen, så avviste de ikke søknaden min nå som jeg hadde vært i kontakt med dem, for da visste de at jeg "var på saken".