Skiveprolaps *inspirert*

mammamarita

Glad i forumet
Mange her som har hatt det?

Jeg hadde det på denne tiden i fjor.[&:][&:]
Det var nok i forbindelse med graviditet, hadde veldig vondt i ryggen på slutten, og ble MYE verre etter at jenta mi ble forløst med hks. (ble jo dårlig med styrke i magen etterpå...)[&o] Ble verre og verre, og klarte ikke bevege meg nesten...[:(][:(] Isjiasnerven lå veldig i klem[&:]

Tok 2-3 mnd å bli bra, da med fysiotrening og akupunktur to-tre ggr i uken.

Har vært helt frisk siden april, men har jo litt dårlig rygg fra før. Trening hjelper[:)]

Så lurer på om noen andre har vært plaget med dette
-og har dere blitt helt friske, fått det flere ganger?

eg fikk det som 18 åring og ble operert når jeg hadde hatt det i ett års tid.

Har nå fått det igjen[&:][:@][:'(][:(] og venter på operasjon, som forhåpentligvis blir før sommeren. er aktiv sykemeldt så går på jobb de dagene eg klarer , er på jobb så lenge eg klarer.

ORIGINAL: charlieb

Har nå fått det igjen[&:][:@][:'(][:(] og venter på operasjon, som forhåpentligvis blir før sommeren. er aktiv sykemeldt så går på jobb de dagene eg klarer , er på jobb så lenge eg klarer.

Å huff, stakkars! Jeg vet hvor vondt det er...[&:][&:]

God bedring i alle fall[:)]

ORIGINAL: missmarita

ORIGINAL: charlieb

Å huff, stakkars! Jeg vet hvor vondt det er...[&:][&:]

God bedring i alle fall[:)]

Det er helt grusomt.. Føler meg som en dame i 80 årene, kan jo ikke ta på meg sokker uten og stønne og uffe meg[8D] 

Takk for det!Krysser fingrene for at du ikke får det igjen[:)][:)]

ja dette har jeg med gjevne mellomrom om jeg bærer feil eller ikke er flink nok å trene ryggen min riktig... Har skoliose så er nok noe mer disponible for det... men det er i hverfall veldig vondt.

Jeg har hatt det. Måtte opereres.. 

Jepp har en i tilleg til to prolaps ..Hatt det siden 2006 ....

Hangler og går ...Vondt i perioder !!

Jeg fikk det etter fødselen i 2007. Var sengeliggende i 3 måneder. Hadde smerter i ett år ca. Er nå gravid med andre mann og jobber full stilling i barnehage. Men må hele tiden være bevisst på hvordan jeg bruker ryggen.

Ja, jeg har hatt det 2 ganger. Jeg var rundt 20 år gammel.

Første gangen var verst. Andre gangen var jeg bedre trent, så da kom jeg meg fortere.

Jeg fikk beskjed om at ingen lege i Norge ville operere meg når jeg var så ung. Jeg var veldig fortvilet en periode ja, for det tar maaange måneder å bli bra, men da jeg kom inn til lege som skulle vurdere meg kastet de bare et blikk på meg og sa nei, meg ville de ikke operere. Det var fordi da kom jeg aldri til å bli helt bra igjen pga arrvev og slikt, og kroppen min var såpass at den trolig ville reparere seg selv. (Det ene beinet mitt var helt lammet..)

I dag er jeg glad for at jeg fikk den beskjeden. Sliter med bekkenløsning, men den opplever jeg annerledes enn isjasubehaget. Jeg har nok et problemområde i korsryggen, men jeg ble bra på egenhånd av prolapsene. Spiste Voltaren og forsøkte å være så aktiv som jeg klarte. Var påpasselig med å være flink til å trene i etterkant!!

Back
Topp