Skitunger!

*RoM*

Elsker forumet
Jeg satt i stua i sted, da jeg plutselig så masse unger løpe på gårdsplassen min. Skjønte med en gang at det dreide seg om bursdagsselskapet til sønnen til utleieren.

Plutselig ser jeg at ungene er på vei INN i bilen min. Jeg løper ut og kjefter på dem, og legger til at å gå inn i andres biler faktisk er innbrudd. Guttene (9 år) så på meg som om jeg var helt koko.

Nå skal det sies at jeg bor på en øy, som er ganske stille i seg selv. Så bor jeg atpåtil "på landet" på denne øya, så jeg låser ikke bilen før jeg legger meg.

Uansett, man må da kunne la bilen sin stå utenfor, og forvente at unger ikke går inn i den. Eller er jeg faktisk så naiv?

jeg hadde låst bilen uansettt jeg da, men nei barn skal ikke gå inn i andres biler, det betyr ikke at de iikke gjør detlikevel ,)

jeg hadde låst bilen uansettt jeg da, men nei barn skal ikke gå inn i andres biler, det betyr ikke at de iikke gjør detlikevel ,)
kunne ikke sagt det bedre selv :P hehehe

Barn skal selvsagt ikke gå inn i andres biler. Dum uvane å legge til seg til de blir voksne :p
MEN jeg hadde nå låst bilen uavhengig av hvor jeg bodde ;)

Vi låser ikke alltid bilene, bor på et rolig sted. Unger burde lære såpass at de ikke går i andres biler, men noen skal jo utfordre skjebnen:p

Edit. Fant ut at de hadde lekt tikken, og prøvde å bruke bilen som fristed. Ser også at de har gått inn i en annen bil som er på gårdsplassen. Denne har en dør som detter halvveis av, så de hadde ikke fått den igjen.

Noterer samtidig at jeg må huske å si til ungene mine at man ikke må gå inn i andres biler!!!

Hva om bies står i litt bakke og unger setter seg inn og kommer borti håndbrekket som går av så triller bilen med ungene i?

Nei biler bør være låst uansett hvor man bor :)

Desverre er det ikke alle unger som har fått en god nok oppdragelse, så jeg hadde låst bilen for å unngå ulykker. Men de hadde ingenting i din bil å gjøre nei, sånt skal ikke unger gjøre selv om de hadde vært mye yngre pgså. Jeg synes åtteåringer bør klare å skjønne selv at man ikke går inn i andres biler, det burde de hvis de har foreldre som har snakket om å ikke "ta seg til rette".

Vi låser heller ikke bilene her vi bor, å hadde nok reagert på samme måte som du om det hadde skjedd her!

Hva om bies står i litt bakke og unger setter seg inn og kommer borti håndbrekket som går av så triller bilen med ungene i?

Nei biler bør være låst uansett hvor man bor :)

Jeg låser aldri bilen min heller, men parkerer alltid i gir så det skal være en relativt sterk unge for å klare å både få ned brekket og bilen ut av gir i min bil ihvertfall :p

Det er jo rett og slett uhørt at unger skal gå inn I andres biler! Det er noens eiendom, og unger skal respektere det. Og der kan jo være farlig hvis bilen kan begynne å trille, eller de kan klemme fingre I døra etc. Aff...

Jeg synes det er spesielt at unger som er såpass gamle ikke har respekt for andres eiendom.

Selvfølgelig skal de ikke gå inn i bilen. Men det blir jo ditt ansvar om noe skulle skje.

Jeg synes det er spesielt at unger som er såpass gamle ikke har respekt for andres eiendom.
Det er jo rett og slett uhørt at unger skal gå inn I andres biler! Det er noens eiendom, og unger skal respektere det. Og der kan jo være farlig hvis bilen kan begynne å trille, eller de kan klemme fingre I døra etc. Aff...
Desverre er det ikke alle unger som har fått en god nok oppdragelse, så jeg hadde låst bilen for å unngå ulykker. Men de hadde ingenting i din bil å gjøre nei, sånt skal ikke unger gjøre selv om de hadde vært mye yngre pgså. Jeg synes åtteåringer bør klare å skjønne selv at man ikke går inn i andres biler, det burde de hvis de har foreldre som har snakket om å ikke "ta seg til rette".
Må bare innrømme at i den rette alderen ga vi faen i hva mamma og pappa lærte oss hjemme:p noen unger er bare litt rampete uavhengig av foreldrene hjemme. Jeg var typen som gjorde sånne ting :p

Jeg hadde låst bilen jeg. Ikke søren om den hadde stått åpen.

Jeg tar alltid med nøkler på traktor, plenklippere osv når jeg går bort selv om jeg er sikkelig på landet og det vanligvis ikke er unger der... Men jeg vil faktisk ikke være ansvarlig hvis det kommer noen barn og de får start på det... Samme tenker jeg med bil, hva om de får den i fri og den begynner å trille? Du har faktisk ansvar for ditt utstyr ikke skader andre, så selv om de ikke skal røre det ville jeg ikke tatt sjansen...

Må bare innrømme at i den rette alderen ga vi faen i hva mamma og pappa lærte oss hjemme:p noen unger er bare litt rampete uavhengig av foreldrene hjemme. Jeg var typen som gjorde sånne ting :p
Ja det har med oppdragelse vil jeg si. Som forelder lar ikke jeg ungen min gi faen.

Og ts skriver at ungen ser dumt på henne når hun sier det ikke er lov så jeg tolket det til at ungen ikke vet/klarte å skjønne at sånt gjør man ikke. Hvis barnet hadde gjort dette bevisst som en rampestrek, så hadde reaksjonen vært en annen.

Klart de burde skjønne det , og selv om man har fått en sånn oppdragelse betyr ikke det at man ikke gjør det likevel.

Ja det har med oppdragelse vil jeg si. Som forelder lar ikke jeg ungen min gi faen.

Og ts skriver at ungen ser dumt på henne når hun sier det ikke er lov så jeg tolket det til at ungen ikke vet/klarte å skjønne at sånt gjør man ikke. Hvis barnet hadde gjort dette bevisst som en rampestrek, så hadde reaksjonen vært en annen.
Ja det er jeg enig i!! Når vi blei tatt sprang vi som pokker, vel vitende om at det var galt . Kjeft hjemme fikk vi også:p

Back
Topp