Skinnsofa

pimpernell30

Andre møte med forumet
Hadde et innlegg her for en uke siden ang kjøp av amsterdam skinnsofa på bohus.
Har nå kjøpt den og tror du ikke katta har klart klore små hull i den allerede. Noen nede ved gulvet, og noen lange fine akkurat i setet. Aldri hatt skinnsofa før så lurer på hva jeg gjør nå? Noen måte å behandle dette på så det ikke blir verre? Er jo som striper med små hull...Skikkelig sur nå altså:(
Fikk ingen info ang behandling av denne type sofa heller når jeg kjøpte den så råd om det mottas med stor takk.

Huff, så utrolig kjedelig da!!![&o]
Tror nok kanskje du bør prøve å ta kontakt med en møbeltapetserer og høre om det er mulig å lime hullene på noen måte el.l.
Ellers bør de du har kjøpt den av kanskje høre med sine leverandører (eks. Leathermaster) om hva de anbefaler.
Skulle gjerne gjort det for deg, men har akkurat gått ut i ferie...

Når det gjelder vedlikehold av skinnmøbler bør de rengjøres og behandles min. 3-4 ganger i året med spesialmidler for skinn (fåes kjøpt i møbelbutikken). I tillegg er det greit å rengjøre armlener og den delen som kommer i kontakt med nakken når man sitter i den (kroppsfett) med engangs-vaskeservietter hver gang man tørker støv/gjør rent ellers i huset[:)]

Back
Topp