Skinnsofa begynner å sprekke opp...

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Jeg skjønner jo nå at vi burde behandlet den med noe jevnlig, men det har vi dessverre ikke gjort..

Nå begynner den å sprekke opp, og på ene puta begynner den å flake av også, altså at det øverste skinnlaget flasser av

Er det for sent å smøre og behandle den nå? Burde kanskje tatt resten av sofaen i det minste for at ikke alt skal bli ødelagt?

Sofaen er ikke så gammel, 3-4 år. Ikke ekte skinn, men imitasjon.

Hvis dere ikke har vedlikeholdt den så er det jo ikke så mye å klage på. Ja, møbler skal ha en viss holdbarhet, men da må man også pleie og vedlikeholde. En går ikke 4 år uten å vedlikeholde bilen og forventer den skal tåle det.
Du kan fint redde resten av sofaen. Hvis det er pu/pvc finnes det rens og impregnering i ett, smøres på med en klut bare [emoji4]

Nja, jeg har tenkt tanken... Men har skjønt at skeidar kan være litt vriene?

Ene armlenet knakk fort også, og selve skinnet/sømmen går det hull på på samme armlene, på hjørnet..

Redd vi må ha ny sofa om ikke lenge igjen...
Godt vi har fått ikea i mellomtiden [emoji23]
Om det er knekt ville jeg klaget

Hvis dere ikke har vedlikeholdt den så er det jo ikke så mye å klage på. Ja, møbler skal ha en viss holdbarhet, men da må man også pleie og vedlikeholde. En går ikke 4 år uten å vedlikeholde bilen og forventer den skal tåle det.
Du kan fint redde resten av sofaen. Hvis det er pu/pvc finnes det rens og impregnering i ett, smøres på med en klut bare [emoji4]
Jeg vet, det er vår egen feil. Skal se om jeg finner det pleiemiddelet

Jeg var innom skeidar her om dagen, og da sa han som jobbet der at det finnes ingenting å behandle den med, så sånn sett var det ikke noe jeg kunne gjort for å unngå at den sprakk opp. I 2013, da vi kjøpte den, var dette en ny modell, og med en ny type imitert skinn/hud/pvc, og det var da ikke noe man kunne eller skulle behandle med. Det de etter en god stund fikk vite, var at man skulle vaske med edikkvann, og at det var fett (altså naturlig fra vår hud, matrester osv) som gjorde at det sprakk opp.
Vi var derimot ikke de første som hadde kommet for å klage, og han anbefalte å reklamere på den. De hadde hatt reklamasjoner før der kunden hadde fått medhold. Så vi får prøve oss.

Jeg var innom skeidar her om dagen, og da sa han som jobbet der at det finnes ingenting å behandle den med, så sånn sett var det ikke noe jeg kunne gjort for å unngå at den sprakk opp. I 2013, da vi kjøpte den, var dette en ny modell, og med en ny type imitert skinn/hud/pvc, og det var da ikke noe man kunne eller skulle behandle med. Det de etter en god stund fikk vite, var at man skulle vaske med edikkvann, og at det var fett (altså naturlig fra vår hud, matrester osv) som gjorde at det sprakk opp.
Vi var derimot ikke de første som hadde kommet for å klage, og han anbefalte å reklamere på den. De hadde hatt reklamasjoner før der kunden hadde fått medhold. Så vi får prøve oss.

Håper dere får medhold i klage, det kan jo være håp hvis det er et kjent problem. Men, jeg synes det han sa høres veldig merkelig ut. Har jobba i møbelbransjen før, og det har eksistert pleieprodukter for imitert skinn siden jeg begynte å jobbe der i 2011 hvertfall. Men kan jo selvfølgelig være dere har kjøpt en spesielt vanskelig sofa da :p
http://www.ernstp.se/index.php?pageId=21
http://www.ernstp.se/colourlock-by-cast-pu-protector-p102.html

Håper dere får medhold i klage, det kan jo være håp hvis det er et kjent problem. Men, jeg synes det han sa høres veldig merkelig ut. Har jobba i møbelbransjen før, og det har eksistert pleieprodukter for imitert skinn siden jeg begynte å jobbe der i 2011 hvertfall. Men kan jo selvfølgelig være dere har kjøpt en spesielt vanskelig sofa da [emoji14]
http://www.ernstp.se/index.php?pageId=21
http://www.ernstp.se/colourlock-by-cast-pu-protector-p102.html
Ja ikke vet jeg, jeg kan ikke noe om det feltet.
Vi får prøve iallefall, det er ikke så pent sånn som det er nå... Og dette har skjedd i løpet av vinteren. Sofaen står i skygge, og et godt stykke fra vedovnen eller andre varmekilder.

b6f03ca580c29b42b7ac340807dba385.jpg

Stemmer nok det som han sier ja. På jobb anbefaler vi ikke de midlene, for noen av dem kan vel også være skadelig.

Evnt fettmerker bør også tas raskt for å unngå sprekker o.l. Og vil ikke anbefale å sitte i skinnsofaen å spise f.eks kylling

Stemmer nok det som han sier ja. På jobb anbefaler vi ikke de midlene, for noen av dem kan vel også være skadelig.

Evnt fettmerker bør også tas raskt for å unngå sprekker o.l. Og vil ikke anbefale å sitte i skinnsofaen å spise f.eks kylling
Ok, ja da vet jeg at det stemmer [emoji4]

Vi har ikke vasket sofaen hver dag, og burde sikkert vært bedre på det. Men dette var jo ikke noe vi visste at vi burde gjøre... [emoji20]

Sånn sett hadde det vært bedre med en stoffsofa, men vi var så lei det også, måtte vaskes så ofte [emoji23]

Back
Topp