Skilpadde!!!

Reidun

Gift med forumet
Jaa, noen som har det som kjæledyr?! [8D][:D] Vurderer å skaffe meg, å har en jeg kan få, meen er det noe å ha?! [8D][&:][:D]

Tar de mye plass? mye arbeid? ok å ha sammen med barn? grisete? osv...?!

Ønsker å vite alt, positivt og negativt!!! [;)]

de skal ha frisk mat hver dag, ellers lever de i bur som må skiftes på..
men når man skaffer seg et sånt dyr må man huske at de lever leeeeenge.. så da bør man være sikker på at man fortsatt har interessen om 50 år lissom[8D]

så må man vel søke om å få ha en skilpadde?

Man må søke, ja. Kompisen min har skilpadde. Den lever ikke i bur. 

Ei jeg kjenner har en... den er i dvale da på vinteren.. da legger de den i kjøleskapet[:-] 

Vi har to skilpadder, men det lever i akvarium. Så eneste jobben er å mate de, og holde det rent. Hender vi lar de gå rundt på gulvet[:)] Våre elsker reker og fiskeboller [8D]

ORIGINAL: Qualitas

Ei jeg kjenner har en... den er i dvale da på vinteren.. da legger de den i kjøleskapet[:-] 

Det kjenner jeg noen som har og, men de har eget kjøleskap til skilpaddene da så de ligger ikke ved siden av salamien og majonesen liksom[:D]

ORIGINAL: **Emmeline**

Det kjenner jeg noen som har og, men de har eget kjøleskap til skilpaddene da så de ligger ikke ved siden av salamien og majonesen liksom[:D]

haha nei det tror jeg ikke denne gjør heller[:D]

Kjæresten min hadde det da vi flytta sammen... Dei gikk løst i leiligheten, hadde fast plass under peisen der dei hadde avispapir og halm.. Spiste salatblad og mais og dreit OVERALT... Han solgte dei før eg flytta inn [8D]

Vi passet på to et år for ei vennine. De bodde i akvarium, syns det var litt grisete å rense akvariet, men ellers var det greit. Syns ikke det var så mye selskap i de akkurat.......

Jeg tror man må søke om å få ha, for de er jo eksotiske dyr og i utgangspunktet ulovlig i norge. Men man får vel disp på bakgrunn av alergi eller sånn......

ORIGINAL: **Emmeline**

haha nei det tror jeg ikke denne gjør heller[:D]

hvordan fungerer det i forhold til oksygentilførsel og hvordan vet de når den skal våkne igjen? så de ikke finner den i salatskuffa en morgen mens den gafler i seg. [8D]

spørs om det er vann eller land skilpade

jeg har ahtt vannskilpade levde i akvarie, gikk litt på gulvet inni mellom og spiste tørkede larver, ellers fikk den også reker og småfisk, enneste jobben var at den hadde reint vann

Anbefaler deg å gå inn på ett forum med folk som ha greie på dette dyret.

Hva de trenger av utstyr for å trives, hvilken mat som er rett for dem osv.
Hva gjør du om padda blir syk og du ikke tørr ta den med til dyrlege??

Back
Topp