Skikkelig skikkelig dårlig

Okei, selv så tidlig? Trodde ikke det va rkontroller normslt før i uke 12. Men jeg er jo også hos gynokolg da :) Der hat jeg allerede hatt en time, men det er vel mest for ul :)
Nei, den første er i uke 6-12. Ingen grunn til å vente til uke 12. Det står om det på helsenorge.no under svangerskapskontroller. Du kan lese om det der. Bare ring i morgen og hør. :)

Føler veldig med deg. Jeg er gravid med nr 3, og må fungere. Men jeg er så sinnsykt trøtt og sliten, og skikkelig svimmel hele tiden. Sliter ofte med migrene og pga graviditet kan jeg heller ikke ta medisinene jeg bruker!
Gikk en tur her om dagen, type max 1 km. Føltes ut som jeg hadde løpt ultrarace! Kvalmen er mer eller mindre konstant men jeg klarer meg. Hadde hyperemesis sist og jeg tror den slo hardt inn i uke 8/9, så går bare å venter på det skal bli værre.
Du er i allefall ikke alene <3
Hei, ser du skriver at du sliter med migrene.. det er så vondt og utrolig slitsomt Jeg har måttet slutte på forebyggende pga graviditet, og har nå økende anfall. Hvis det er greit at jeg spør - har du fått lov å ta triptaner? I følge legen min skal det være greit ved behov. Men liker ikke å måtte ta medisin :(

Hei, ser du skriver at du sliter med migrene.. det er så vondt og utrolig slitsomt Jeg har måttet slutte på forebyggende pga graviditet, og har nå økende anfall. Hvis det er greit at jeg spør - har du fått lov å ta triptaner? I følge legen min skal det være greit ved behov. Men liker ikke å måtte ta medisin :(
Hei. Helt ok å spørre vet du. Nå tar jeg ingenting. Prøver å sove, spise nok og riktig og gjøre mest mulig forebyggende.

Takk for svar. Håper du ikke blir så plaga utover i svangerskapet :)
Har som regelt brukt å gå greit i svangerskap! Men nå har jeg liksom merka det kommer oftere, men ikke fult anfall om det gir mening? Er flinkere å prøve å forebygge og legge meg i et mørkt rom og forsøke sove, samt ta paracette tidlig ved behov. Om du har mulighet har akupunktur og naprapat hjulpet meg godt i svangerskap og kan være verdt prøve. Kommer nok uansett til å ta opp med lege ang medisiner på time om to uker. Er gjerne plaget i flere dager om det slår skikkelig til

Har som regelt brukt å gå greit i svangerskap! Men nå har jeg liksom merka det kommer oftere, men ikke fult anfall om det gir mening? Er flinkere å prøve å forebygge og legge meg i et mørkt rom og forsøke sove, samt ta paracette tidlig ved behov. Om du har mulighet har akupunktur og naprapat hjulpet meg godt i svangerskap og kan være verdt prøve. Kommer nok uansett til å ta opp med lege ang medisiner på time om to uker. Er gjerne plaget i flere dager om det slår skikkelig til
Så bra det ikke blir fulle anfallSelv om det likevel er slitsomt å gå med smerter som kommer oftere. Takk for gode tips om akupunktur og naprapat!
Jeg håper det bedrer seg etter disse første ukene. Merker det går utover jobb og familie, og det er ikke optimalt. Mange blir jo bedre etterhvert, så krysser fingrene for at det skjer med både deg og meg :D

Så bra det ikke blir fulle anfallSelv om det likevel er slitsomt å gå med smerter som kommer oftere. Takk for gode tips om akupunktur og naprapat!
Jeg håper det bedrer seg etter disse første ukene. Merker det går utover jobb og familie, og det er ikke optimalt. Mange blir jo bedre etterhvert, så krysser fingrene for at det skjer med både deg og meg :D
Ja jeg merker det er slitsomt. Skal på møte med sjefen idag ang tilrettelegging og slippe nattevakter. Nå er jeg uansett kvalme døgnet rundt, våkner om natten av kvalme. Lite søvn fører jo til at migrenen/hodepine ligger å trykker og gjør meg enormt svimmel. Så vurderer å få en uke eller to sykmelding. Er henvist GynPol med tanke på hyperemesis og medisinering etc sp håper å få denne timen kjapt

Usj det er ikke lett! Jeg går med nr.3 nå, og kjenner igjen det du beskriver. Har hatt ufattelig mye mer smerter denne gangen, og når man skal være forsiktig med smertestillende så blir det ekstra slitsomt. Har i tillegg ME og måttet ut i arbeidsutprøving dagen etter jeg fant ut jeg var gravid, så har ikke vært så mye tid til å faktisk ta vare på meg selv.
MEN jeg prøver å være positiv og tenke at ubehaget betyr at jeg fortsatt er gravid, og forhåpentligvis går det bra. Krysser fingrene for at det går over etterhvert! Håper du finner noe som hjelper <3

Back
Topp