Skikkelig redd nå..

Sebastians`mamma

Forumet er livet
Jeg har nettop kommet hjem fra legen. Jeg var hos en ung sommervikar.
Hun var helt fjern. Jeg var der siden jeg har hatt hodepine siden forrige mandag. Hun så bare dumt på meg og sa jah.....
Jeg har undersøkt mye selv og vet at hodepine er ganske vanlig under svangerskapet og at det kan skyldes mye. Muskulært, hormonelt, migrene osv. Hun snakket ikke noe om det, eller informerte om det, men bare om svangerskapsforgiftning. Uten å undersøke meg følte jeg hun antydet at det var det som feilte meg. Jeg har verken høyt blodtrykk eller gått opp i vekt. Jeg har lavt blodtrykk og stabil vekt.
Det hele endte med at hun sykemeldte med ut uken og jeg har skikkelig angst for at jeg har svangerskapsforgiftning. Så nå må jeg gå og lure i over en uke. SKikkelig kult!!
Noen som har noen innvendinger?!.....

Sånn går det jo ikke ann å behandle folk! Hvis du ikke har noen andre symptomer på svangerskapsforgiftning enn hodepine og det liksom er nok, så er det jaggu mange av oss som er forgiftet! Greit å bli sykemeldt, kanskje, siden du vel ikke fungerer så bra med konstant hodepine, men det får da være måte på å male fanden på veggen...

Jeg ble først skikkelig irritert på at et naut som henne kunne være kommende lege, men nå er jeg bare redd og lei meg. F*** ta henne[:(]

hmmm hadde blitt skikkelig irritert og forlangt å kommen til en annen lege som er seriøs!

Ja, jeg tenkte på det... Men nå har jeg snakket med jordmor og hun sa at ikke noe av det jeg hadde var symptomer på s.f. At jeg skulle slå det helt fra meg. Må si det var en stor kontrast fra det hun andre dama sa. . Men jeg er i hvertfall roligere nå[;)]
SKummelt hvor fort ting kan rase i masse følelser- skal ikke mye til før jeg er helt på tuppa. . [:)]

bra at du snakka med ei JM så du fikk beroliga deg litt ned..
uansett er det jo greit at du er sjmld da slik at du kan slappe av..
men har du målt jernet ditt? ein kan får hodepine av det..ei eg gjekk ilag med i barselgruppa var halvt sjmld LENGE pga hodepine.

Jeg mener de ha skjekket det, men det stod ikke på kortet mitt, kanskje i journalen. . Hvis ikke skal jeg skjekke det...[;)]

ORIGINAL: teba

bra at du snakka med ei JM så du fikk beroliga deg litt ned..
uansett er det jo greit at du er sjmld da slik at du kan slappe av..

Signerer

hm, jeg hadde blitt skikkelig forbanna, de kan jo ikke la en slik tullball ta slike pasienter. men hvis hode verk er tegn på svangerskapsforgiftning, ja da har jammen jeg det også[:@][:@][:@]

ikke bekymre deg, lettere sagt enn gjort, men prøv likevell [:D][;)]

huffda, hørtes rart ut spørr du meg. Som regel får man høyt blodtrykk, proteiner i urinen og ødemer lenge før man får vondt i hodet pga svangerskapsforgiftning! tror nok garantert at legen bare var uerfaren og ikke har peil! :)

Ja, jeg skjønte at hun hadde lite peiling, jeg tør nesten påstå jeg hadde mer peiling selv etter alt jeg har lest her på b.v. he he[;)]
Men hun er jo lege og da tar man det til seg uansett. Også er det kanskje litt mye hormoner om dagen som setter i sving litt av hvert [:)]

ORIGINAL: Gluri

Jeg har nettop kommet hjem fra legen. Jeg var hos en ung sommervikar.
Hun var helt fjern. Jeg var der siden jeg har hatt hodepine siden forrige mandag. Hun så bare dumt på meg og sa jah.....
Jeg har undersøkt mye selv og vet at hodepine er ganske vanlig under svangerskapet og at det kan skyldes mye. Muskulært, hormonelt, migrene osv. Hun snakket ikke noe om det, eller informerte om det, men bare om svangerskapsforgiftning. Uten å undersøke meg følte jeg hun antydet at det var det som feilte meg. Jeg har verken høyt blodtrykk eller gått opp i vekt. Jeg har lavt blodtrykk og stabil vekt.
Det hele endte med at hun sykemeldte med ut uken og jeg har skikkelig angst for at jeg har svangerskapsforgiftning. Så nå må jeg gå og lure i over en uke. SKikkelig kult!!
Noen som har noen innvendinger?!.....

hei.. Var dumt at du ble behandlet slik,husk at du rettt il å be om en annen lege om du ikke er fornøyd...
Hodepine er visst ganske vanlig. det finnes noe som heter svangerskaps migrene. Hørt om flere som får det.. Det forsterkes vist veldig i sollys eller annet sterkt lys..

Back
Topp