Skiftet bilstol?

ORIGINAL: tigerbebis

Vi har bytta, for tja, en måneds tid siden, kanskje? Bytta til besafe combi x3 - storfornøyd. Guttefanten sitter som en konge i det [:)]

samme her[:)]

ORIGINAL: K.gedminiene.M

ORIGINAL: Helene Harefrøken

ORIGINAL: Nor09

Vi har byttet for en eller to uker siden til besafeX2. har fått palla opp stolen noe under ellers "mista" han hode da han sovnet, nå sitter han godt. Bytta for egen del, den andre var så krånglete å få spenne fast i bilen (hadde ikke kjøpt stolen om vi visste det før). Han setter seg nå opp alene sa da føltes det ok å bytte med tanke på ryggen hans.

Jeg beklager at jeg sniker men jeg kan ikke la være å kommentere her. Dere må ikke bygge opp under barnesetet det kan være veldig farlig.

hmm.. det trodde e au. men da e dro til barnas hus her i arendal og spurte, sa hun dama at man kunne gjøre d og at d ikke gjorde noe..

På det lukkede forumet vårt ble det sendt mail til HTS om dette var lov, og de svarte at rent formelt er det ikke det. Men at om man legger et teppe (ALDRI harde objekter) under for å bygge opp, så går det an. Bare husk og stramme alt som strammes kan etterpå. Et annet tips er å stramme støttebeinet helt til slutt, slik at vinkelen på setet blir best mulig.

Var noe i den duren de svarte![:)]

Jeg kjenner jeg er veldig skeptisk til det rådet, vet de har gitt det før. Det vil jo endre på friksjonen mellom barnesetet og bilsetet. Trygg Trafikk sier nei, dette må man ikke gjøre. Er litt redd for at produsentene strekker seg lenger fordi de ønsker at flest mulig skal kunne bruke deres barneseter, det er jo tross alt det de tjener penger på.

Det finnes nakkestøtter som kan brukes for å forhindre at hodet detter fremover. Som oftest er det foreldrene det ser ubehageligst ut for. Så lenge barnet ikke har det ubehagelig bør sikkerheten gå foran foreldrenes følelse av komfort. Det som kan være farlig er om hodet henger utenfor sidebeskyttelsen slik at det er ubeskyttet.

Back
Topp