Skifte navn på en 1 åring...

Skifte navn?

  • ja

    Votes: 26 72,2%
  • nei

    Votes: 10 27,8%

  • Antall som har svart
    36

dagosi

Gift med forumet
Himmelbarn
Novemberbarna 19
Jeg angrer litt på navnet til min sønn. Vi bruker pr i dag bare det ene navnet. Og det samme navnet vil fremdeles bli brukt. Men jeg ønsker å fjerne mellomnavnet og gi han et nytt fornavn. De i nærmeste familie er faktisk heller ikke helt i mot det. Men har liksom aldri hørt om noen som har skiftet navn så sent på et barn. Vanligvis er det liksom barnet selv som skifter navn når de blir mye eldre/voksen. Eller at man skifter før barnet er 6 måneder... Denne gutten er allerede passert året.
 
Hvorfor ikke? Han vet det jo ikke enda. Så ser ikke noe problem med det. :)
 
Hvis dere absolutt ikke er fornøyd så ja bedre nå enn senere, men har han fått graverte ting er det litt trist at det står feil på de da
 
Hvorfor ikke? Han er fortsatt så liten at han ikke vet det enda.
 
Ser ikke noe problem med det. Kjenner 3n baby som fikk endret mellomnavn. Er bare det første navnet som er i daglig bruk uansett..
 
Ja, tenker også at det er bedre nå enn å vente. Og vi blir å bruke samme navnet her selv. men andre vil kanskje bruke første navnet mer enn det vi blir å gjøre. Men det blir litt lettere å bruke begge navnene fordi de ikke blir så lange som de er nå. Men ser det faktisk er ca 50/50 på ja/nei, så mange mener vi ikke bør skifte.
 
Jeg ville byttet utifra hvordan du forklarer det :)
 
Om dette er noe dere har tenkt på lenge, så ja da ville jeg gjort det nå. Mens han ennå er liten :)
Istede for å angre og irritere seg over det resten av livet :)
Men er fryktelig nysgjerrig, hva heter sønnen din nå og hva skal du endre om du vil svare :)
 
Om dette er noe dere har tenkt på lenge, så ja da ville jeg gjort det nå. Mens han ennå er liten :)
Istede for å angre og irritere seg over det resten av livet :)
Men er fryktelig nysgjerrig, hva heter sønnen din nå og hva skal du endre om du vil svare :)

Kan skrive det privat. Vil helst ikke legge ut navnet hans offentlig da det neppe er veldig mange med samme navnet.
 
Last edited:
Så lenge det er mellomnavn så ja

Ja mellomnavnet fjernes, som kun er blitt brukt på kaker og på papirer offentlig. Men byttes til et fornavn som blir før hans nåværende fornavn. Men om man ikke bruker begge navnene etter bytte så er jeg ganske sikker på at folk vil bruke mellomnavnet siden det alltid har vært navnet hans.
 
Hvorfor angrer du? Er vel bedre å skifte nå før han blir helt forvirret.
 
Hvorfor angrer du? Er vel bedre å skifte nå før han blir helt forvirret.

Angrer mest fordi navnet er så langt at det er sjeldent vi bruker mellomnavnet. Stort sett blir det bare brukt på bursdagskaka og i offentlige papirer. Veldig glad i begge navnene og kan tenke meg og bruke mellomnavnet om jeg skulle fått en annen sønn. Men vil at denne gutten skal få et navn hvor vi faktisk bruker hele navnet.
 
Back
Topp