Skifte av fastlege

:)Solsikke:)

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Januarlykke 2019
JuniJubel2021
Fastlegen min tar videre utdanning og passe fornøyd med vikar. Så vurderer å bytte fast lege men er gravid med nr tre nå. Hvis jeg bytter fastlege følger etterhvert alle barna jeg har med automatisk eller henger de på opprinnelig lege? Blir nok evt skifte etter fødsel i tilfelle. Men orker ikke å ha ulik lege på meg og barna, men må det være ledig for feire stk er det ikke vits i å prøve
 
Ungene følger ikke med automatisk, men du har rett til å få dem byttet til din eller farens lege, uansett om listen til den legen er full.
 
Jeg måtte bytte for ungene også da jeg byttet, så kan se ut som det er litt forskjellige rutiner for det fra sted til sted :)
 
Du ser alt det der inne på helsenorge.no og kn velge om barna skal være med på byttet eller ikke :)
 
De følger ikke automatisk med, men de får automatisk rett på samme lege selvom det egentlig er fullt. Men du må inn manuelt og krysse av for at barna også skal bytte lege :)
 
Her fulgte barna med. Byttet lege når jeg var gravid med nr 2.
 
Snakket seinest med helsenorge om dette i går, barna følger ikke automatisk med men er som flere skriver over, de har rett på samme lege som det men du må flytte de over eller ta en tlf til helsenorge og flytte de når du har fått lege. Før ble de automatisk flyttet, ikke nå lengre.
 
Snakket seinest med helsenorge om dette i går, barna følger ikke automatisk med men er som flere skriver over, de har rett på samme lege som det men du må flytte de over eller ta en tlf til helsenorge og flytte de når du har fått lege. Før ble de automatisk flyttet, ikke nå lengre.

så bra da kan jeg evt bytte lege og få de over. Men tester vikaren i svangerskapet først
 
Back
Topp