Ski

LilleUllsokk

Forumet er livet
Septembermødre <3
Desemberlykke 2018
Januarlykke 2019
Når kan barnet begynne å gå på ski (prøve seg, ikke lange turer)?

4 år. Men det fordi hun ikke fikk ski før da.. Hadde ikke...

Mine var 2 år akkurat. Eldste var ikke så veldig interessert, gikk bare noen meter i oppkjørselen noen ganger. Han er fremdeles ikke spesielt giret på skigåing, snart 7 år gammel. Mellomste ønsket seg ski før hun var 2 år egentlig, ville gå på ski som Fantorangen. :rolleyes: Det gjorde og gjør hun også. Kunne gå i flere timer fram og tilbake på flat mark allerede første dagen, og greide fint bakker opp og ned før hun var 4 år. Blir aldri lei eller sliten. Dette er litt krise for oss, siden både mannen min og jeg hater skigåing. :p

Eldste fikk ski da han var tre år tror jeg. Han kan fortsatt ikke fordra det :-P

Frøkna fikk prøve seg i fjor, da var hun 2.5. Hun var mye tøffere og synes det var gøy ;-)

Hu her var 1.5 år i vinter når hu prøvde seg for første gang. Hu syntes det var kjempe gøy.

Eldste var 3,5 da hun fikk ski, yngste var 2,5. Gikk overraskende bra og hun gikk masse i fjor! Har nok mye med interesse der, eldste fikk sånne billigski fra Biltema når hun var 2,5, til å snøre på vanlige sko. Hun hatet de og ville ikke bruke de. ( og det skjønner jeg!) så vi gikk heller over til ordentlig utstyr, da kom skigleden:)

Hu her var 1.5 år i vinter når hu prøvde seg for første gang. Hu syntes det var kjempe gøy.

Hvor kjøper man ski til så små? Min blir 15 mndr til jul, har vurdert å kjøpe til han..
Men finner bare sko ned til strl 25, og han bruker jo 20..

Hvor kjøper man ski til så små? Min blir 15 mndr til jul, har vurdert å kjøpe til han..
Men finner bare sko ned til strl 25, og han bruker jo 20..
Da er det nok dessverre mest sånne ski som Frosken nevner over her..
Og de er ikke så gode..
Men var det frøkna her brukte i fjor ;-)

Nå tror jeg hun kan bruke de første skiene storebror hadde.

Da er det nok dessverre mest sånne ski som Frosken nevner over her..
Og de er ikke så gode..
Men var det frøkna her brukte i fjor ;-)

Nå tror jeg hun kan bruke de første skiene storebror hadde.

Vil helst ha sånne ordentlige ski med skisko :) Har hørt at det er best ;)

Eldste prøvde når ho var 3, og minsten når han var 2,5 :)

Vi kunne fått kjøpt det i sportsbutikk her nede til hu i fjor. Vi brukte ski som hu kan bruke sine egne sko i, dette var ski som allerede var på hytta så vi slapp å kjøpe noe

Snuppa fikk ski til jul i fjor, var 2,5 år :)

Ja, men de har ikke så små sko.

Eldste fikk med de minste skoene vi fant, ca 2,5 år gammel. Søstra fikk sånne til å feste på vanlige sko da hun var.. Husker ikke, den vinteten hun ble 2 eller 3. I fjor fikk hun arve broren sine første ski, og det er bedre det, men de andre er bedre enn ikke noe når foten er for liten. Vel og merke er skisko gjerne små i størrelsen. Men 25 er ikke for de aller yngste likevel...

Det er jo ikke mye de går de første gangene allikevel...
Så det var tilbud på obs nå på sånne til egne sko. 199,-ImageUploadedByBV Forum1444466041.908076.jpg

Vesla begynte da hun var 2 år. Gikk på turer da hun var 3 år.

Back
Topp