Ski til 2-3 åringer?

Usynlig

Elsker forumet
Hvor får man kjøpt ski til 2-3 åringer?
Sånne ski man bare spenner utenpå på skoa altså :-)

extra leker, chlas olsen har jeg ihvertfall sett det...

Det sies at de lærer det raskere med ski med bindinger til skisko. Det skal visst være lettere.
Jeg har et par ski etter jeg var lita som mini kan spenne utenpå skoene, men skal kjøpe skipakke med skisko til henne til vinteren :)
Vet ikke hvor man får kjøpt sånne andre, men kanskje biltema har noe sånt?

Med ski som man spenner utapå sko så dreper man lysten til å gå på ski.... Sett så mye sånt på mine år i barnehage, og det er håpløst for barna å gå på. Man får ikke satt foten ordentlig fast, foten sklir inni bindingen og det blir håpløst å flytte på skia uten at de har ordentlig kontroll. Dessuten er det ikke lett å lære seg riktig skiteknikk når hele foten sitter fast på skien, og man ikke får løfta hælen fra skien... (vet at mange nye typer av disse skiene har løs hæl, men er likevel for dårlig bevegelse). Ville ha kjøpt ordentlige ski med skisko og ordentlige bindinger.

Som flere over her sier; det er ingenting som er så effektivt for å drepe enhver form for skiglede. Legg en ekstra hundrelapp i og kjøp skikkelig skipakke, det kjøres tilbud i de fleste sportsbutikker nå fremover mot påske. 

Kjøp ordentlige ski, sko og bindinger! Verste jeg ser at barn må gå med sånne barneski!!! De bare plages! Man trenger ikke å kjøpe nye ski hvert år, selv om man har ordentlige ski, men bør kjøpe nye sko da. Skilengden er ikke så nøye, bare de ikke er for lange. Selv bruker jeg altfor for korte ski, for det er mye bedre! Og så er det trasig med korte staver!!! Ikke rart enkelte hater og gå på ski!

LisseUmmaNuddeAteJam skrev:
Som flere over her sier; det er ingenting som er så effektivt for å drepe enhver form for skiglede. Legg en ekstra hundrelapp i og kjøp skikkelig skipakke, det kjøres tilbud i de fleste sportsbutikker nå fremover mot påske. 

Vi kjøpte en skipakke på XXL til vår 2 åring nå i januar.
Ski+ skisko for 400 kr tror jeg det var.. Så jeg anbefaler den:)

Vet det ikke var det du spurte etter, men ville bare si at det trenger ikke å være så dyrt med ski og skisko pakke heller:)

Det er ikke økonomien det står på, jeg tenkte igrunn bare at det var enklere for en 2åring å gå på ski man spenner utenpå skoene enn ski med skisko etc. I og med at skia antakeligvis vil bli lite brukt, kun en gang i blant :-) 

Takk for mange gode råd!
Jeg skal ta en titt på ordentlig skipakke jeg ;o)

Usynlig skrev:
Det er ikke økonomien det står på, jeg tenkte igrunn bare at det var enklere for en 2åring å gå på ski man spenner utenpå skoene enn ski med skisko etc. I og med at skia antakeligvis vil bli lite brukt, kun en gang i blant :-) 

Takk for mange gode råd!
Jeg skal ta en titt på ordentlig skipakke jeg ;o)

Anbefales STERKT å kjøpe ordentlige ski..
Vi kjøpte skipakke til T da han var 3, og dette er 3 vinteren han bruker de skia.. De er i snaueste laget nå, men vi var så usikre på om det kom snø i det hele tatt så derfor kjøpte vi ikke ski til jul...  Nå har snøen nesten forsvunnet igjen, ellers hadde vi nok kjøpt en ny pakke til han nå... Mulig vi ser an litt fremover siden vi skal på fjellet i påska..

Vi har kjøpt nye skisko, men ikke Frost - for de er skamdyre.. Kjøper de rimelige man finner i sportsbutikkene, og når han blir eldre og dette kanskje blir en interesse han kan bruke tid på, så kommer vi til å investere i ordentlig utstyr. Mannen er eks-eliteløper, så her blir det ikke snakk om å være kjip på vinterutstyret.. 

Vil bare slenge med om du skal kjøpe skipakke så er frostskoene noe dritt å få på beina til de minste. Gutten min på 2 år og 4 mnd har frost skipakke, og skoa er noe herk.

Barnas hus her har hvertfall, men kun ski. Vi kjøpte på biltema, da var det pakke med både ski og staver. Her er hun er 1,5 så vi gadd ikke skikkelige ski i år, var bare for å prøve litt for gøy. Og hun er strålende fornøyd med skia hun! 2-3 åringer så er det nok greit med ordentlige ski ja, regner med at det blir det neste år her!

Back
Topp