Skeptisk....

C_mamma

Blir kjent med forumet
Er det flere enn meg her som er skeptiske til å gi brød med leverpostei på???

Jeg kvier meg lissom litt, samtidig som jeg har kjempe lyst til å prøve!
Bare redd hun setter det i halsen.....

Hun blir 7 mnd 10.mars, og har enda ingen tannebisser...de dukker vel opp snart da men (hehe) [;)] (vet ikke om det har så mye å si men.[&:] )

I dag fikk hun smake bittelitt på syltetøy som jeg duppa lillefingeren oppi....kan tro det smakte godt....nam nam :D Mere mere [:)]

jeg er veldig skeptisk
selvom hun har fått bitte bitte bitte litt
men hun sitter jo å sur på den lille biten i en halvtime omtrent så jeg venter litt til tror jeg
(hu blir 7 mnd 3. mars)

Jeg var veldig skeptisk, men prøvde likevel. Er bare å ta små biter, de tygger som bare det [:)] Og greit med noe å drikke etterpå så det ikke sitter igjen noe i ganen. Her likte hun det IKKE, men kommer til å prøve jevnlig til hun liker det.

Skepisk for hva da??
Eneste jeg er skeptisk for er at jeg er redd han skal sette det i halsen[8D]
Fikk beskjed på helsestasjonen at det hadde ingenting å si om tennene var komt, men det var veldig viktig å begynne i 7-8 mndrs alder pga tungen skal rulle rundt etter skiven og da lærer di bedre å snakke[;)]

Ja...skeptisk for å sette det i halsen....

Jeg har ikke hørt noen ting om brødskiver på helsest......bare moste grønnsaker o.l.

Jaja...vi prøver nok....kanskje i dag [8D] hehe
ORIGINAL: MamMaritaTilNoah

Skepisk for hva da??
Fikk beskjed på helsestasjonen at det hadde ingenting å si om tennene var komt, men det var veldig viktig å begynne i 7-8 mndrs alder pga tungen skal rulle rundt etter skiven og da lærer di bedre å snakke[;)]

Nei, jeg er også skeptisk. Hvorfor jeg er så redd for det denne gangen, vet jeg ikke.. men det blir vel etterhvert tenker jeg ;)

Godt det ikke er bare meg da....føler meg jo som en "hysterisk" mor...hehehe...som ikke tør noe [:)]

Tør så lenge det er most eller flytende...hahaha[8D]

Først må vi kjøpe brød uten hele korn i....og leverpostei [:D]

nei ikke skeptisk..bare gi små biter - bløtgjør de litt så går det bra- her sa hs at de kan begynne i 7-8 mndr alder med brød måltid..har ikke med tenner å gjør har med at de ikke klarer å samle opp maten på siden av munnen så lett enda..men om du gir bitte små biter og vann etter tror jeg ikke er noe problem

kneip er et greit brød å gi

Jeg var litt skeptisk, men prøvde likevel og det gikk kjempebra!!! [:D] Gutten min har ikke heller noen tenner enda, men skjærte bittesmå biter med brød og leverpostei og de sugde han på til de gikk i oppløsning. Han synes det var kjempegodt og ville ha mere. Så nå får han det og det er ingen problemer med å gi det her.
Han er forresten ikke 6 mnd. før 1. mars (har bursdag 29., men den har vi jo ikke i februar....).

Tuuusen takk for gode råd [:D]

Da tror jeg at jeg skal prøve litt etterpå....(hvis jeg orker å gå på butikken...er så frossen...brrrrr [&:] )!

Greit å ha noen å høre med her inne [;)] da vi ikke har peil, pluss at Helsesøster ikke har sagt noen ting ang det!!! Arrhg [:@]

Men nok en gang.....tusen tusen takk for gode råd [:D]

Hmmm..kanskje vi også bør begynne med brød da, Lukas var 7 månder i går og 2 tenner har han også fått.

Da er hun ganske på samme alder som Isabelle.
spurte helsesøstra på sist kontroll ang dette med brødskiver... siden jeg har lest det på flere tråder her inne.. hun mente man skulle VENTE med brød til de var rundt 8-9 mnd..

her sliter jeg i å få i snuppa matglass eller grøt, men hun sa at man måtte bare prøve titt og ofte, å ikke gi opp, men heller IKKE tvinge i barna maten.

så jeg føler HS råd og venter.... selvom de sier forskjellig.

Ok :)

Snuppa her spiser grøt og fruktmos, men er ikke no særlig fan av middagsglassene! Enda ihvertfall.

Jeg skal prøve et par minibiter med brødskive og leverpostei etterpå....så kan jeg fortelle her hvordan det gikk [8D]
Tror jo det går bra, men det er bare det at jeg tenker på at de skal sette det i halsen........men når såååååå mange her inne gir allerede minibiter nå, så skal jammen jeg også prøve...skader jo ikke det!

Faller det ikke i smak eller hun ikke vil ha, så er det jo bare å prøve igjen om 1 mnd eller no...[;)]

ORIGINAL: mamma900

Da er hun ganske på samme alder som Isabelle.
spurte helsesøstra på sist kontroll ang dette med brødskiver... siden jeg har lest det på flere tråder her inne.. hun mente man skulle VENTE med brød til de var rundt 8-9 mnd..

her sliter jeg i å få i snuppa matglass eller grøt, men hun sa at man måtte bare prøve titt og ofte, å ikke gi opp, men heller IKKE tvinge i barna maten.

så jeg føler HS råd og venter.... selvom de sier forskjellig.

jeg begynte med bittesmå biter til han fikk dreisen på det og økte biteen liten større for hver dag. og nå spiser han passe store biter og tygger som bare det. har tre tenner nede og to oppe så kanskje det er litt lettere for han å tygge på de. kan spise en halv skive til lunsj , pluss frukt og melk.

Da har vi prøvd kneip med leverpostei på som vi fuktet med litt MME...men tror dere det gikk ned...nope!!
Var ikke snakk om engang...snurpa igjen munnen som bare det [:'(]

Hehe...[8D]

Men da har vi ihvertfall prøvd...får prøve igjen om en liten stund![:D]

ORIGINAL: C_mamma

Ja...skeptisk for å sette det i halsen....

Jeg har ikke hørt noen ting om brødskiver på helsest......bare moste grønnsaker o.l.

Jaja...vi prøver nok....kanskje i dag [8D] hehe
ORIGINAL: MamMaritaTilNoah

Skepisk for hva da??

Ja jeg ga han litt igår, men bare biiiittesmå smuler for jeg er også livredd han skal sette det i halsen!
Venter til han bikker 7-8 mndr jeg[8D]

Back
Topp