Hei

Så på NAV sine sider at overgangsstønad er skattepliktig, og noe man ikke får feriepenger for... Men ingenting om hvordan dette vil påvirke skatteoppgjøret.. Har du hatt jobb før? Hvor du har skattet? For har man jobbet før, og skattet så vil man automatisk få nytt skattekort hvert år basert på 2.år tilbake i tid.. For alle må skatte, men det er evt. Det man har betalt FOR MYE ut ifra skattekontorets tall, man vil få tilbake på skatten.. Har man betalt for lite av hva de har på sine tall, vil man få skattesmell..
Kan gi deg et eksempel : jeg har alltid fått igjen på skatten, selvom ikke vært så mye. Men i fjord byttet jeg jobb når jeg flyttet til et annet sted i landet. Fikk samme type jobb, og stilling, men denne kommunen betalte mindre i timen en hva jeg var vane med.. Dette førte til at de trakk mindre skatt av meg. Så når jeg fikk skatteoppgjøret nå i mars, hadde jeg fått 6tusen i smell. Men siden den gamle jobben min utbetale årets feriepenger i fjord, og trakk skatt av dette, som rettet opp for de 6 tusen, så får jeg i år, 200kr tilbake.. Hadde jeg fått disse feriepenger i år istede som er normalt, ville jeg fått smell på 6 tusen...
Håper det hjalp deg litt i allefall, selvom kan være vanskelig å forstå seg på slike ting
Hadde jeg vært deg, så ta kontakt med skattekontoret, å hør hva de sier
Sent from my iPhone using BV Forum mobile app