Skattespørsmål

x1xStupedama

Glad i forumet
Har et spørsmål om skatten: Mannen har fått oppført lønna si fra jobben to ganger, og også to ganger samme beløp i det han har betalt i skatt. Ser derfor ut som han har tjent fryktelig mye, noe han ikke har[;)]

Men utregninga viser at han får 28.000 igjen, og det stemmer vel ikke helt. Han har blitt oppført med toppskatt, noe han heller ikke skal betale med det han faktisk tjener. Noen som vet om det er sannsynlig at han fortsatt får igjen samme sum når dette er rettet? Blir det halvert? Eller er det helt umulig å si uten å se resten av selvangivelsen?

ORIGINAL: Solaa

Logisk sett så bør det jo ikke stemme, da inntekten er registrert for høy, så bør det jo ha blitt registrert tilsvarende skatt, så da får dere sikkert igjen mer [;)][:D]

Tror du virkelig det? Det hadde jo vært helt umåtelig fantastisk hvis det går den veien!!!

Satser på at du tenker helt riktig da, Solaa[:D]

ORIGINAL: bulemagen

ORIGINAL: Stupedama

Har et spørsmål om skatten: Mannen har fått oppført lønna si fra jobben to ganger, og også to ganger samme beløp i det han har betalt i skatt. Ser derfor ut som han har tjent fryktelig mye, noe han ikke har[;)]

Men utregninga viser at han får 28.000 igjen, og det stemmer vel ikke helt. Han har blitt oppført med toppskatt, noe han heller ikke skal betale med det han faktisk tjener. Noen som vet om det er sannsynlig at han fortsatt får igjen samme sum når dette er rettet? Blir det halvert? Eller er det helt umulig å si uten å se resten av selvangivelsen?

Min logikk er motsatt da... tenker at hvis han har oppført dobbelt lønn og dobbelt skatt betalt, så når man tar bort halvparten så vil også det han får igjen bli halvert... Altså 14000.
MEN, spørsmålet er jo om han får samme fradrag og slikt når han får oppført rett lønn og skatt, eller om det også der skal trekkes fra mindre, og at han dermed får mer igjen... [:-]

Hmmm, jeg må si jeg ikke helt skjønner dette. Det virker på en måte logisk med begge deler. Men kanskje greit å innstille seg på at vi ikke får så mye igjen, og heller bli veldig glade hvis vi tar feil[:D]

Umulig å si uten å se alt[;)] Det blir nok hverken det samme eller halvparten, men mindre! Det ligger en kalkulator på skatteetaten, som du kan legge inn alle tallene i. Da får du det mest fornuftige svaret!

Takk!

Back
Topp