Skatten

oki[:D]   koooselig da!! Men du mååå ha fin kjole da!!![:)]

Det er jo snart 29 februar, da kan damene fri[:D]

Jeg vet!!! Samtidig vil jeg at han ska gjøre det, for han ville egentlig fri på en annen måte...Hadde alle planene klare, manglet bare datoen!! Huff... Jaja!!

ORIGINAL: Bølla 22.mai

Jeg har snakket med Skatteetaten idag. Han jeg snakket med på fredag misforsto meg, for dette gjaldt de som er GIFTE.

Dersom vi går hen og gifter oss nå, vil samboer fra mars av betale 10 000 kr mindre i skatt i mnd, som eneforsørger for oss tre. Det spilte ingen rolle pengemessig at jeg begynner på skolen igjen til høsten og får 6200 kr i mnd fra Lånekassen. Dersom jeg begynner i en helgejobb derimot, må vi ut med mer skatt igjen. De ser visst på lønningsinntekter og ikke lånekasse-penger i denne sammenhengen.

Så fillern heller... tror vi gifter oss!!

sa skatteetaten noe om det var en øvre grense på hvor mye "mannen" din kunne tjene for å få skatteklasse 2?

Oi oi så spennende da!10 000 er masse penger så skjønner godt dere gjør det på den måten dere har tenkt ja![:)]Masse lykke til med "å vente på å bli fridd til"[:D][:D][;)]

ORIGINAL: ThereseAa

Jeg har snakket med Skatteetaten idag. Han jeg snakket med på fredag misforsto meg, for dette gjaldt de som er GIFTE.

Dersom vi går hen og gifter oss nå, vil samboer fra mars av betale 10 000 kr mindre i skatt i mnd, som eneforsørger for oss tre. Det spilte ingen rolle pengemessig at jeg begynner på skolen igjen til høsten og får 6200 kr i mnd fra Lånekassen. Dersom jeg begynner i en helgejobb derimot, må vi ut med mer skatt igjen. De ser visst på lønningsinntekter og ikke lånekasse-penger i denne sammenhengen.

sa skatteetaten noe om det var en øvre grense på hvor mye "mannen" din kunne tjene for å få skatteklasse 2?

Jeg spurte om det spilte noen rolle hvor mye samboer tjener, og da svarte hun nei... men flere må gjerne dobbeltsjekke dette, så ikke vi driter oss ut!!

Jeg spurte om det spilte noen rolle hvor mye samboer tjener, og da svarte hun nei... men flere må gjerne dobbeltsjekke dette, så ikke vi driter oss ut!!

da ringer jeg imorgen og sjekker også [:D]

Her er jeg borte en bitteliten helg.... også har det skjedd så mye.... [:D]
Men dette hørtes jo ut som en god plan! [:)] Moro!
Og det er mye penger ja.....

Da jeg så overkriften så trodde jeg det var noe med Kristoffer skatten... [:)]
Men så var det bare sånn kjedelig skatt-skatt...... [:@]
Men nå derimot kan det jo blir sånn koselig samboer skatt! [:)][:)][:)]

Det høres ut som det kan løse seg for dere! [;)]
Men ville nok ringt en gang til bare for å være helt sikker .. de sier så mye rart innimellom ..

Men lykke til med bryllup hvis det blir det. SÅ moro [:)]

snakket akkurat med skatteetaten nå, og hun sa at vi måtte være gift og jeg kunne ikke tjene mer enn 38000,- et eller annet for at mannen skulle få skatteklasse 2. Det var ingen øvre grense på hvor mye han kunne tjene.

Men hun kunne ikke gi meg et svar på hvor mye vi ville spare på å gjøre det, så hvordan fant dere ut at det ville bli ca 10 000,-?

snakket akkurat med skatteetaten nå, og hun sa at vi måtte være gift og jeg kunne ikke tjene mer enn 38000,- et eller annet for at mannen skulle få skatteklasse 2. Det var ingen øvre grense på hvor mye han kunne tjene.

Men hun kunne ikke gi meg et svar på hvor mye vi ville spare på å gjøre det, så hvordan fant dere ut at det ville bli ca 10 000,-?

Jeg ringte de selv for tredje gang idag, og jeg får vite litt nytt og forskjellig hver gang! De to første jeg har snakket med sa at vi kan ende med å betale ca 10 000 kr i skatt. Hun idag nevnte ingen tall, bare sa at det mest sannsynlig ville lønne seg for oss, siden jeg ikke har så store inntekten frem til i år+feriepenger, lønner det seg nok!! Vi må sende inn søknader hver for oss, om endring i situasjonen vår, og så regner de ut hva jeg har hatt i inntekt i år og vurderer ny skatt for samboer.

Takk for at du også ringte Therese[;)]

ORIGINAL: Nesing

*Sniker litt jeg*

Når man har skatteklasse 2, får man automatisk 10.000 kroner mindre i skatt PER ÅR! Altså ikke per måned selvsagt. Det er en standardsum. Jeg får visst tilbake 10.000 kroner i skatt for 2007 fordi jeg er aleneforsørger og da skal ha skatteklasse 2 (jeg er altså reelt aleneforsørger, bare så det er sagt).

*Sniker meg stille ut igjen*

PER ÅR??? HVA?? Da har jo to personer der inne sagt feil til meg... Da vil det jo ikke lønne seg... FAEN!! Ringer de igjen imorgen...

Desverre har Nesing helt rett i alt det hun skriver. Det er pr år og ikke pr mnd du får 10 000 kr i skattelette.

Eier dere hus, leilighet?
Da kan dere senke skatten!! I 2006 betalte jeg alt for mye skatt og fikk en god pott i juni. Nå får jeg ikke noe igjen men har hatt det godt i permisjonen fordi jeg betaler mindre skatt. Du får jo 28 % igjen på rentene du betaler.
Håper ikke dette ble alt for rotete og uklart.

Håper så inderlig det ordner seg for dere

Vakring! Kom å snakk med meg! Får vondt av at du har det vanskelig!
Du fortjener ikke det så hardt som du jobber allerede! [:(] *klemme på*

Back
Topp