Skattelistene lagt ut.......

nitalita

Gift med forumet
Hva synes dere folkens? Sjekker dere naboen og venner? Selv skjønner jeg egentlig ikke helt grunnen til at den er offentlig jeg da men......hehe. Og forresten GOD HELG ALLE SNUPPELURER!!!!!!

Nei vet dere hva. Jeg DRITER vel en lang marsj i hva naboen tjener! Og hvor mye gjeld han har! Fy, vi er et nysgjerrig folkeslag.... Joda, jeg kan godt vite hvem som er rike i nærområdet, men det står jo i lokalavisen uansett... Og jeg har absolutt ingen interesse av at noen snoker i min økonomi heller! [:@]

Helt enig..er netopp derfor jeg ikke skjønner poenget i å ha sånne lister!!!! Jeg mener at min økonomi er privat,så da har heller ikke jeg interesse av å snoke i andres!

Er enige med dere. Hvorfor skal andre mennesker vite hva vi tjener??? Og jeg har jo ikke noe med hva andre tjener. Tenk på barn som blir mobbet for at foreldrene ikke tjener så godt. Har aldri sett på disse listene, men står det i tillegg hva folk har i gjeld syntes jeg dette er uhørt.

Klem

he he jeg pleier ikke sjekke så mye, men jeg har sjekka faren min noen ganger for han har sagt han har så lite og dårlig råd, og han kjøper DYRE ting... og deler ikke m andre... og joda han tjente et år over en million....hmmmm

heeelt enig derfor gjorde jeg det også, han har nemlig nytt hus og alt.. hmmm

Skjønner godt at dere sjekker foreldrene deres da om det er sånn! Men jeg synes liksoom ikke det hører hjemme å sjekke naboer,venner osv....

Syns det er frekkt å sjekke folk rundt seg jeg da[8|] Hvorfor skal jeg vite hva naboen tjener og hvorfor skal naboen se min inntekt?Hva med venner som sjekker opp hverandre,syns det blir litt galt jeg da men[&:] Kom å spør meg i steden så skal jeg fortelle dere det[8D]

er ikke så flink i matte men er nettoinntekt det før skatt?? er dum ama..

Skjønner ikke hensikten med at de legger ut skattelistene, og jeg har ingen interresse av å finne ut hva hver enkelt tjener. Dessuten er listene litt missvisende, fradrag kommer ikke frem[;)]

ORIGINAL: nitalita

Netto er det du får utbetalt...

Må bare si at her tar du feil. (jobben min er å fastsette denne nettoinntekten...)
Nettoinntekten fra skattelistene er alminnelig inntekt, dvs. all inntekt (lønn, kapitalinntekter o.l.) minus alle fradragene. Det er dette det betales 28 % skatt av. I tillegg betales det trygdeavgift (7,4 % for de fleste) og eventuelt toppskatt av brutto pensjonsgivende inntekt (lønn, trygd o.l.).
Dvs at man aldri kan slå fast hva en person tjener eller får utbetalt ved å se i skattelistene. Det er så mye mer en lønna som spiller inn på det som kommer frem av disse listene. (Eks. skatteklasse, aksjetap/gevinster og andre kapitalinntekter/kostnader, pendling, sykdom, barnehage og masse mer.)
Dette gjør at det kan for to personer med eksakt samme lønn være veldig store forskjeller i nettoinntekta og skattene i skattelistene.

Hittil har det vært utført fem og en halv million søk i skattelistene...noen er ihvertfall nysjerrige... Celina Midelfart skal være den mest populære å søke på.

Back
Topp