Skatteetaten...

Mamamoo13

18.10.13 <3
Sensommerbarna 2016
Say no more.. endelig har vi fått personnummer og fått sendt inn forespørsel om navnevalg. 'Bare' 5 uker etter fødsel. Sånn forløp det seg:
Meg: vi har ikke fått personnummer til gutten vår født 12.08.
Skatteetaten: Dere har fått personnummer
Meg: Hvor finner jeg det?
Skatteetaten: dere må sende inn navnevalg
Meg: Hvordan gjør jeg det?
Skatteetaten: Skjemaet for navnevalg
Meg: Jeg har ikke fått skjema
Skatteetaten: Vi kan sende i posten, men det kan gjøres elektronisk
Meg: JA!! DET VET JEG!! Men jeg har ikke MOTTAT elektronisk skjema

Og der dukket det opp i altinn... Hva kreves det for å jobbe i skatteetaten? Fullført barneskolen?! Hjelpe meg.. til å få magesår av.

Say no more.. endelig har vi fått personnummer og fått sendt inn forespørsel om navnevalg. 'Bare' 5 uker etter fødsel. Sånn forløp det seg:

Og der dukket det opp i altinn... Hva kreves det for å jobbe i skatteetaten? Fullført barneskolen?! Hjelpe meg.. til å få magesår av.
Hahahaha!!! Sorry, men høres akkurat ut som her i hus:p jeg fikk i tillegg "alle vet jo at en må sende navnevalg først". Men, om en ser på flytskjemaet til skatteetaten så står navnevalg etter personnummer...:o

Hahahaha!!! Sorry, men høres akkurat ut som her i hus:p jeg fikk i tillegg "alle vet jo at en må sende navnevalg først". Men, om en ser på flytskjemaet til skatteetaten så står navnevalg etter personnummer...:eek:
Personnummeret står jo på skjemaet når du fyller inn navn.. Tydelig at de har hver sin sannhet ;)

Jeg fikk person nummer og beskjed om at jeg skulle gå inn og sende skjema om navnevalg to dager etter fødsel :)

Det kan være at sykehuset var trege med å sende inn papirene etter fødsel, er stort sett det som er årsaken til at navnevalgskjemaet kommer såpass sent. Hilsen ei som jobber i skatteetaten og som har fullført både grunnskolen og høyere utdanning på høgskolenivå :P

Det kan være at sykehuset var trege med å sende inn papirene etter fødsel, er stort sett det som er årsaken til at navnevalgskjemaet kommer såpass sent. Hilsen ei som jobber i skatteetaten og som har fullført både grunnskolen og høyere utdanning på høgskolenivå :P
Haha. Godt å høre :p Det var bare måten de svarte på som jeg reagerte på. Det går an å avklare ting litt raskere og enklere enn å bare svare på spørsmål.

Stor glede i heimen! I dag på lilles 15. dag så fikk vi endelig skjemaet på altinn og nå venter vi spent på om det blir godkjent <3

Her fikk vi personnummer og mulighet til å registrere navn bare noen få dager etter fødsel, så jeg har en helt annen oppfatning av skatteetaten. Aldri opplevd noe trøbbel eller forsinkelser med noe :-)

Her fikk vi personnummer og mulighet til å registrere navn bare noen få dager etter fødsel, så jeg har en helt annen oppfatning av skatteetaten. Aldri opplevd noe trøbbel eller forsinkelser med noe :-)
Nei dette er første gangen her. Ser i altinn innboksen at vi mottok navnevalgskjema 15 dager etter fødselen til datteren min. Så det må ha skjedd en glipp denne gangen. Men det som irriterte meg var at de svarte kun direkte på mine spørsmål istedenfor å sjekke litt opp :)

Har dere valgt et spesielt navn siden dere er spent på om det blir godkjent? :)
Det blir nok godkjent for det er helt vanlige navn - bare ikke så vanlig å kombinere i og med at det ene er arabisk (pakistansk) og det andre nordisk (norsk) <3 Aisha Marie er navnet vi har valgt til jenta vår <3

Det blir nok godkjent for det er helt vanlige navn - bare ikke så vanlig å kombinere i og med at det ene er arabisk (pakistansk) og det andre nordisk (norsk) <3 Aisha Marie er navnet vi har valgt til jenta vår <3
Nydelig navn <3

Utrolig fint navn! Her gikk det tre dager før jeg fikk beskjed om det var godkjent eller ei. Fikk beskjed om at det ikke var noen som het det i Norge, måtte skrive en begrunnelse for navnevalget og så skulle en saksbehandler se på det. Ble godkjent da:p Mirabel Sophie her:)

Utrolig fint navn! Her gikk det tre dager før jeg fikk beskjed om det var godkjent eller ei. Fikk beskjed om at det ikke var noen som het det i Norge, måtte skrive en begrunnelse for navnevalget og så skulle en saksbehandler se på det. Ble godkjent da:p Mirabel Sophie her:)
Nydelig navn <3

Takk <3 Fikk fødselsattesten i posten i dag og Mail/SMS tidlig i morges om at navnet var godkjent så da er alt i skjønneste orden her :)

Mirabel var jo et veldig spesielt navn og innmari fint <3 Aldri hørt det før men får en følelse av mye når jeg kjenner litt på det. Mirakel, Belle, Vakker, Mira, Rakel, osv.

Takk <3 Fikk fødselsattesten i posten i dag og Mail/SMS tidlig i morges om at navnet var godkjent så da er alt i skjønneste orden her :)

Mirabel var jo et veldig spesielt navn og innmari fint <3 Aldri hørt det før men får en følelse av mye når jeg kjenner litt på det. Mirakel, Belle, Vakker, Mira, Rakel, osv.
Takk:) Mirabel er et kvinnelig navn stammer fra det latinske ordet mirabilis , som betyr " vidunderlige " eller " av vidunderlige skjønnhet :)

Back
Topp