skatte kalkulator

Rakosy

Elsker forumet
etter årets bom på 3000 på selvangivelsen, så har jeg jo vært litt bekymret for hvordan jeg har gjort det i år..
og det har jo ikke akkurat vært lett å følge med, siden jeg har hatt sykepenger, lønn og dagpenger.. og når jeg så månedens lønns-slipp fra arbeidsgiveren trodde jeg at jeg hadde gått skikkelig på trynet.. Er jo litt lite med 15000 i skattetrekk ved en inntekt på 90 000.
Men så tok jeg mot til meg, og regnet sammen alle innteker og skatter..
fant en fin skatteberegnings kalkulator http://www.dinside.no/789330/slik-blir-din-skatt-i-2010
og ut av hva jeg forstod av den, så ser det nesten ut som at jeg kanskje nesten kommer i pluss [:D]

Det er iallefall lov å håpe[:)]
bedre enn å ha angst for å komme i skikkelig minus[:D]

men spent på åssen resultatet blir for neste år[8D]

Den var fin:) MEN.. jeg stoler ikke på disse, gjorde det to år på rad og fikk baksmell på 10000 begge gangene.. Nå skatter jeg bevisst 12% over deet jeg er anbefalt av skattedirektoratet! Da får jeg ihvertfall igjen[:)]

ORIGINAL: Charlotte B

Den var fin:) MEN.. jeg stoler ikke på disse, gjorde det to år på rad og fikk baksmell på 10000 begge gangene.. Nå skatter jeg bevisst 12% over deet jeg er anbefalt av skattedirektoratet! Da får jeg ihvertfall igjen[:)]

stoler jo ikke akkurat blindt på de jeg heller, men de kan gi en pekepinn[:)]
og så lenge jeg kan legge bekymringene på hylla frem til selvangivelsen kommer, er jeg fornøyd[:)] så får det så være hva resultatet blir, for det blir jo alltids en ordning, selv om alle løsninger ikke er alltid er like kule[&:][8D]

ORIGINAL: svimsen

ja det skatte systemet kan man undre seg over,
spesielt om man har flere inntekter, og fordelig av gjeld og formue osv.. og avskrivelser osv

vi betaler alt for mye skatt, jeg betaler 36% av luselønn, og sambo enda mer av sin lønn,

men da er vi sikre på og få igjen også hver år, har ligget på ca 35 tusen kr igjen på skatten di siste årene, så vi ser på det som tvunget ferie sparing[:D]

35+ for juli høres kos ut =)

vet det er mange som bruker "overskatting" som "sparekonto"..
blir nok til å gjøre det jeg og,når inntekta blir mer stabil.. med nav som hoved-utbetaler har jo økonomien min gått helt på trynet...[>:]

Back
Topp