Skarpe kniver

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Får barna lov til å bruke skarpe kniver nå? Jeg sitter og lurer på om jeg skal la Felix få lov til å skjære mer. Det vil da si om han skal få lov til å bruke kniver hjemme også, siden han allerede skjærer kjøtt og grønnsaker både i barnehagen og hjemme hos begge bestemødrene... Hos besteforeldrene har jeg fått servert både taco og fruktsalat der Felix har skjært opp alt. Da det var Felix' tur til å hjelpe til med middagen i barnehagen kunne de fortelle meg at han hadde skjært opp all maten til småbarnsavdelingen. Felix la ut om hvor små biter det måtte være til babyene, førskolelæreren skrøt av hvor konsentrert og utholdende han er når han holder på med noe, mens jeg bare telte over fingrene hans. :P Hva gjør dere?
 
Hun har ikke fått bruke skarpe kniver enda, men det hadde sikkert gått bra om hun hadde fått prøve....

Hun har egentlig ikke spurt om å få dele opp noe i det siste, og da hun var mer interessert syntes jeg det var litt tidlig med skarpe kniver :)
 
Felix har også sluttet å mase om det, sikkert fordi jeg har vært så negativ. Når vi lager middag sammen pleier jeg å sette ham til alt annet. Han henter ingrediensene fra skuffer og kjøleskap, han teller opp, og han har oppi det jeg har skjært opp. Spørs om jeg burde kjøpe noen bedre kniver, jeg vil i alle fall ikke la ham skjære noe med de gamle halvsløve knivene våre. For min del hadde det egentlig vært veldig praktisk om han kunne begynne å skjære, for da kunne lillesøster lettere tatt over hans gamle oppgaver. Nå må de sloss om hentingen av råvarene, eller hun må nøye seg med å rote og maule de bitene som kommer hennes vei.
 
Nei, har ikke brukt skarpe kniver og heller ikke mast om det. Faktisk lenge siden hun ba om å få skjære noe. er ikke lenger så interessert i å hjelpe til når jeg lager mat, bortsett fra å dekke bordet. Er ofte så opptatt med å tegne, lage kort eller andre ting at hun ikke bryr seg med matlaginga. 
 
Back
Topp