Skambeinet

Sistemann

Forelsket i forumet
ja..da har jeg fått smerter i skambeinet. Etter litt googling skjønner jeg at dette kan være starten på bekkenløsning? Noen med erfaring eller som har det på samme måte?
Barn nr 3, ikke hatt slike smerter før...

Stor sannsynlighet for at det er bekkenløsning da ja. Eventuelt symfyseløsning.
Har det selv og det gjør sinnsykt vondt til tider :(
Anbefaler deg å ta kontakt med fastlegen din for å få henvisning til fysioterapeut. Eller enda bedre, hvis det finnes et tilbud om bassengtrening for gravide med bekkenplager så er det det beste.
Skal selv på min første bassengtreningstime om 1 time, gleder meg! Hadde stor nytte av det forrige sv.skap, da jeg slet veldig med bekkenet :)
Veldig greit å få behandling så fort som mulig for å prøve å unngå at det blir mye verre :)

Hadde smerter der i de to siste svangerskapene.. Helt forferdelig vondt! Skulle egentlig delta på bassengtrening begge gangene, men ble forhindret pga skole og mangel på barnepass.
Foreløpig har jeg berga (bank i bordet!!!), med unntak av at bekkenet låser seg innimellom:(

Hatt det alle svangerskap :( Føles i perioder som om noen har slått meg kraftig med et balltre mellom beina.

sniker fra februar2017: jeg hadde det med første mann, anbefaler deg å starte hos fysioterapaut så raskt som mulig. det KAN hjelpe på å holde det stabilt lengre. og hjelpe på å forsøke å minimere ettervirkningene etter fødsel. ;-)

Sliter med samme selv. Er verst etter en lang dag på jobb, så har derfor kortere dager. Er 50% sykemeldt. Merker det også om jeg går lenge på asfalt, og spesielt om jeg ikke har gode sko. Har prøvd med fysio, men til meg hjelper det ikke. Er kun å ta det med ro og ikke gå for mye som hjelper til meg. Utrolig vondt når jeg ikke er forsiktig. Som å få kniver stukket oppi underlivet :(

Høres ut som bekkenløsning.. Her begynte det med symfysen i uke 6. Gjør mest vondt når jeg går og snur meg i senga. Fysio hjelper litt siden det løsner på musklene som blir altfor stramme av at jeg spenner meg. Kjennes ut som om noen skjærer meg der nede :( og erfaringsmessig blir det ikke bedre iløpet av svangerskapet...

Jeg begynte å kjenne det i skambenet i uke 9.. Det har vedvart men ikke blitt noe verre.. Kan det være at det kan fortsette å holde seg stabilt eller bør jeg belage meg på at det blir verre/bør ta grep for at det ikke skal bli verre? Er nå i uke 24+3

Jeg begynte å kjenne det i skambenet i uke 9.. Det har vedvart men ikke blitt noe verre.. Kan det være at det kan fortsette å holde seg stabilt eller bør jeg belage meg på at det blir verre/bør ta grep for at det ikke skal bli verre? Er nå i uke 24+3
Spurte om akkurat det samme for en stund tilbake, og de fleste som svarte meg sa at det dessverre ble verre etterhvert til de, og at det ble bedre når hodet til babyen hadde festet seg. Så jeg forbereder meg på at det kommer til å bli litt verre, bare håper det ikke blir for ille. Men selvfølgelig trenger det ikke å bli slik for deg. Hadde uansett ville tatt noen grep for å unngå at det blir for ille. Få henvisning til fysio, få øvelser og kanskje få massert litt på musklene rundt. De blir gjerne ganske spente :)

Back
Topp